Uppdateringar på Freeride ?

johan

Administrator
I denna tråd tänkte jag informera när det sker mindre uppdateringar på Freeride när det gäller funktioner på sajten.

Fick ett mail från Sebastianmedia som önskade slippa få vanliga email vid varje vänförfrågan. Så nu har jag lagt till möjligheten att stäng av dessa mail. Du gör det funder Min sida -> Ändra min profil (längst ner på sidan) Direktlänk: https://www.freeride.se/my/profile.php

johan

Administrator
Ökat antalet tillåtna tecken under beskrivningen på videoklipp, från 600-tecken till 1000 tecken.

johan

Administrator
Thumbnailen på videoklipp från Freeride som embeddats i artiklar och på andra sajter visades inte rätt på Iphone och Ipad, nu är det fixat.

Nice!
Nu vet inte jag hur svårt det är att utföra men det skulle vara hel grymt om notiserna fungerade lite mer som facebook, till exempel att man får en notis om någon eller flera har gjort inlägg efter att man själv gjort ett inlägg i ett viss forum, blir så sjukt mycket mail om man har det på bevakning. Skulle vara riktigt smidigt och bra om alla samlades under "notiser". Det som finns nu "senaste aktiviteter" känns som att det är på rätt spår men det fungerar inte så bra om ja ska vara ärlig.

johan

Administrator
Ja just nu är forumaktiviter inte alls med under Senaste aktiviteter. Så för tillfället är det mailbevakning som gäller (men bara ett mail i varje tråd tills dess du läst tråden). Men det är helt klart en bra idé som du skriver att även slå ihop så allt samlas på ett ställe.

johan

Administrator
Idag har jag uppdaterat vår videospelare (JW Player) till den senaste versionen 5.10.

U

user133436

Guest
En mobilsida? "Aviseringar" när nån Quotar ens inlägg?

johan

Administrator
Antalet tecken i rubriken för en forumtråd är ändrat från 50 tecken till 100 tecken.

johan

Administrator
Det har varit problem med att spela upp videoklipp på Iphone med mobilversionen, nu ska det fungera igen.

johan

Administrator
Mobilversionen: Klickar man på avdelningen forum visas nu trådar från de senaste 7 dagarna direkt. Önskemål från OlaMelin.

jeppenator

Aktiv medlem
Haellgren sa:
Haellgren sa:
"Aviseringar" när nån Quotar ens inlägg?
Bumpar denna fråga
Nu är jag inte jätte insatt i hur det funkar men om det inte redan finns så tycker jag även man kan lägga till "har svarat i din forumtråd" eller "har svarat i tråden du följer" om man väljer att "följa" vissa trådar. Mycket smidigare än att få allt på mailen så som det länge varit. Detta gäller alltså aviseringar direkt under sin egen profil.
/Jeppe

Corin

Aktiv medlem
Skriva blogginlägg funkar fortfarande inte med mobilen (iOS), det vore grymt om det skulle kunna gå att fixa!

Annars sjukt bra jobbat med mobilsidan!

johan

Administrator
GOS sa:
Skriva blogginlägg funkar fortfarande inte med mobilen (iOS), det vore grymt om det skulle kunna gå att fixa!

Annars sjukt bra jobbat med mobilsidan!
Bra att du sa till. Nu ska det fungera att skriva blogginlägg direkt från mobilen.

Tack!

johan

Administrator
Lite uppdateringar till PM funktionen (Interna mail på Freeride). Tack Jeppenator för alla grym tips.

- När man svarar på ett PM syns det tidigare meddelandet (utan att behöva svara med svar)
- Möjlighet att se om man besvarat ett PM. (En liten grå pil syns här: https://www.freeride.se/my/mail.php) Gäller dock från och med nu.
- Innehåller rubriken redan "Sv: " så läggs det inte till igen.

johan

Administrator
Kalas! Då är det äntligen möjligt att ladda upp bilder direkt från webläsaren i Iphone/Ipad om man uppgraderar till IOS6.
(Se dock upp för försvunna sms och ursel karttjänst i er enhet om ni uppgraderar...)

U

user133436

Guest
Provar på en IPad 2 (Kör med iOS 6.0) just nu, funkar kalas!
Dock skulle det vara skönt om Själva Mobilsidan laddas på iPad, Skickas till fulla versionen.

Senast ändrad:

johan

Administrator
Haellgren sa:
Dock skulle det vara skönt om Själva Mobilsidan laddas på iPad, Skickas till fulla versionen.
Du kan växla till mobilversionen med länken längst ner i sidfoten. Dock visas Fullversionen som default för ipad/tablets besökare då de har så pass stora skärmar.

U

user133436

Guest
johan sa:
Haellgren sa:
Du kan växla till mobilversionen med länken längst ner i sidfoten. Dock visas Fullversionen som default för ipad/tablets besökare då de har så pass stora skärmar.
Beror lite på, Androidplattan Har mindre skärm än en iPad.

Perkal

Ny medlem
Jag saknar en "sidknapp" upp till så jag slipper scrolla ner om jag inte känner för att läsa allt eller bara komma till en specifik sida. När jag är inne i tråden då dvs. Vore jävligt skönt med den funktionen:)

johan

Administrator
GOS sa:
Haellgren sa:
Haellgren sa:
"Aviseringar" när nån Quotar ens inlägg?
Bumpar denna fråga
Kom precis att tänka på detta. Vore nice.
Bra förslag. Det finns nu en tråd om denna/liknande funktion:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=88436

Uppdatering kring videoklipp. Vi har bytt streamingserver (CDN) för videoklipp på Freeride. Det innebär tyvärr att första gången ett videoklipp laddas från den nya servern så kan det gå lite segt. Streamingsservern kommer då att kopiera ut videoklippet på flera servrar så inom någon minut ska det gå snabbare. Nästa gång någon besöker videoklippet ska det gå snabbt att ladda.

ekdahl

Ny medlem
kanske få in kalander för norge? lite långsökt kanske men är ju många norskar på forumet samt svenskar som emigrerat.

johan

Administrator
Freeride har legat ner ca 30 minuter. Under den tiden har vi flyttat sajten till nya och mer kraftfulla servrar. Märker ni något som inte fungerar får ni gärna kontakta mig, annars ska skillnaden bara vara att sidorna laddas snabbare. Speciellt på kvällar då vi har som mest besökare.

mholm

Ny medlem
Finns det någon möjlighet eller intresse att koppla produkt till annons på samma sätt som det går att koppla produkt till forumtråd?

johan

Administrator
Bra förslag. Vill man att information från pryldatabasen visas direkt i annonsen eller att man under prylar hittar annonser på den produkt man kikar på?

Piglet55

Ny medlem
Jag skulle vilja ha information från pryldatabasen i annonsen. Är ju kanon om man tex vill veta mått på en skida eller likande.

mholm

Ny medlem
johan sa:
Bra förslag. Vill man att information från pryldatabasen visas direkt i annonsen eller att man under prylar hittar annonser på den produkt man kikar på?
Min första tanke var att i en annons lätt kunna klicka sig vidare till produkten, precis som i en tråd med kopplad produkt, för att läsa mer om bl.a. mått och recensioner. Också att lätt kunna hitta eventuella annonser för respektive produkt då man surfar i pryldatabasen, precis som man kan se om några trådar behandlar aktuell produkt.
Att se produktinformation direkt i annonsen låter som en bra idé också.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp