Inte alls. Jag kom på idéerna efter att just varit på plats.
Liften från Brunkulla/ovanför Grädda till transportleden mellan VM-området och Stjärnbacken och en skidväg ned från densamma är alltså en idé från Åre Kommun.
Det jag föreslog var en förlängning till början av Kabinbanevägen. Denna kan dras på en allmänning nedanför villorna. Jag drog leden lite slarvigt, men tittar du på tomtgränserna så ser du att den finns där.
Sverige — Hitta företag som säljer det du vill köpa genom att söka i kartans sökfält. Se flygfoton, vägbeskrivningar, fartkameror, sjökort.
kartor.eniro.se
Skidvägen från existerande skidvägen till Åre Torg är baserad på de planerade ombyggnationerna som (återigen från Åre Kommun) finns av området mellan E14 och Kabinvägen. Här ska man alltså bygga lägenhetshus; mitt förslag är att dra en skidväg mellan husen så att de har iallafall ski-outläge.
För att summera så använder jag mig av existerande ombyggnationsplaner från Åre och förbättrar baserat på vad jag har sett på plats.
Jag tycker skidvägar är asbra. Finns inget bättre än ski-in/ski-out. Maxa hela dagen på berget och kunna ta av sig skidorna vid dörren, istället för behöva släpa på dem/åka bil till och från boendet. Livskvalité.