Hej!
Jag har Tänkt länge på hur man skulle kunna bygga ut för att:
1: det ska inte bli för mycket folk i backarna
2: Inte för mycket högzon för att skistar vill inte offra så mycket pengar på nån lift som har bara har ca 30 dagars öppet om säsongen.
Derför har jag funderat och klurat och varit aktiv på alla sätt och vis kollat lutningar, vind, oväder och allt möjligt för att komma fram till ett ultimat svar... eller snarare en ultimat lift
Som ni ser på denna bild har vi Huså längst ner i bild. Detta skulle bli en Gondolbana med en mellan station där man kan välja om liften ska gå dit eller hela vägen upp (OBS! Mellanstationen kan justeras). Denna lift har jag i Min fantasi kallat Huså banan och det är det namnet jag kommer använda när jag förklarar. Mellanstationen gör så att liften kan gå halvvägs om det är dåligt väder vilket får den att utnyttja mycket mer en utan mellanstationen. Som ni kanske ser är inte Bergs stationen (Ursäkta att jag skrev Topp station på bilden) placerad höggst uppe på västskutan utom i "svackan". Det gör att den blir tåligare emot västliga vindar som i Åre brukar vara dom värsta. ps. Utbygnad av backar kommer också behövas ner till Huså.
Ursäkta bildkvaliten men hoppas att ni ser vart jag menar. Släpliften går bara enkelt från Nedretväråvalvets dalstation upp i "svackan". Även den kommer bli lite skyddad av Västskutan.
Har ni några funderingar skriv i forumet bara. Jag ska försöka vara aktiv och jag tar gärna emot kritik. Allt för att göra en ultimat lift.

:D :D :D :D :D
MVH Chris123144