Om parkering verkligen är det största problemet i Åre så kanske det går att lösa genom att bygga fler parkeringsplatser. Ytan sydost om den lilla parkeringen är minst lika stor som VM-8ans dalstation och består nu av gräs. Ja, de där fina åkytorna ner mot arenan är ofta avstängda och helt tomma inför diverse arrangemang så det kanske är meningslöst att bygga någon lift där alls.
Du bor där, jag gör det inte men jag förstår uppriktigt sagt inte alla olika invändningar och låsningar som verkar finnas.
Parkering är inte det största problemet
Men det är ett av de
Det märker man speciellt om man bor här året runt
Det är inte många som bor liftnära i byn, och invånarantalet ökar rejält för varje år
Vilket gör att man helt enkelt tar bilen till backen
Sen är det inte bara att bygga nya parkeringar
Dels är det inte Skistar som äger allt i byn, så de som har mark runt om känner inte alltid att det är en super idé att bygga parkering
Man måste även förstå att Åre inte bara är skidåkning på vintern med
En del mark används sommartid vilket inte gör det möjligt att bygga parkering för att underlätta skidåkningen
Sen skriver jag att jag hoppas att de inte lägger liften där nyslipade kanter ringade in en plats
Hoppas för att jag inte vet om den blir där
Men framförallt för att det vore en sjukt dåligt placering med tanke på att man bygger liften för att avlasta vm8:an och för att vädersäkra området och då är det knappast bra att lägga den på ett område där den dels kommer vara avstängd så fort det är aktiviteter på arenan och själva området är för litet för att rymma ett lifthus och få en bra påstigning
Men hoppas säger jag för att man aldrig vet vad de har för idéer