Utbyggnad i Fjätervålen

Rampet

Medlem
Tidigare har det kommit information om en rejäl utbyggnad av Fjätervålen. Utbyggnaden skulle ske under en tioårsperiod.

I artikeln från hösten 2018, planeras nya bostäder, sittlift, toppstuga, längdskidstadion, skidshop och restauranger redan till 2020.

Nu undrar jag, vad händer? Sker det någon utbyggnad? Vad förväntas bli klart till kommande vintersäsong?

Rampet

Medlem
Jag har dessvärre inte hittat så mycket mer än vad som skrivits för ett tag sen (2018).

Någon information om detta på deras hemsida om detta har jag heller inte lyckats hitta.

simhall

Medlem
Det som står först på listan är en hotellbyggnad/ski lodge samt en sittlift. Men det förutsätter kommunalt VA vilket blev krångligare än beräknat.

Detta skulle dras från Idre Fjäll men marken var mer svårgrävd än beräknat vilket har ökat kostnaderna. Så diskussion pågår mellan kommunen och anläggningen om hur kostnaden ska fördelas.

Så först ska detta lösas innan det blir aktuellt att sätta spaden i marken för hotell och sittlift.

Under tiden har mindre arbeten gjorts med nya längdspår och elljus men inget revolutionerande.

Rampet

Medlem
Det som står först på listan är en hotellbyggnad/ski lodge samt en sittlift. Men det förutsätter kommunalt VA vilket blev krångligare än beräknat.

Detta skulle dras från Idre Fjäll men marken var mer svårgrävd än beräknat vilket har ökat kostnaderna. Så diskussion pågår mellan kommunen och anläggningen om hur kostnaden ska fördelas.

Så först ska detta lösas innan det blir aktuellt att sätta spaden i marken för hotell och sittlift.

Under tiden har mindre arbeten gjorts med nya längdspår och elljus men inget revolutionerande.
Tack för svar. Det blir intressant att följa.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp