Vad Är Det För Fel På Dom??!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Monis

Ny medlem
Okej, folk verkar inte fatta ett skit...
THC är en inkörsport till tyngre droger om man använder den när hjärnan fortfarande är i utvecklingsstadiet (20-25år) eftersom den förändrar belöningscentrat i hjärnan. Det är bevisat, det har avlagts en forskningsrapport på detta från karolinska institutet. Tror ni på mig nu?

Det var nån som skrev att flashbacks är myt.
Det är också bevisat eftersom man faktiskt lyckats observera en flashback vetenskapligt. Att man lyckats göra det är ren tur eftersom en flashback inte går att förutsäga om den kommer eller när.

THC är psykiskt beroende framkallat och det ska man inte underskatta!

THC kan frambringa psykoser och akut konfusion som kräver tvångsintagning på psyk.

Allt detta är vid lätt bruk (förutom kanske beroendet) och självklart blir allt värre vid tungt bruk

Vid tungt bruk liknar effekterna lite alkoholens, dock lite mildare
Minnet försvinner bokstavligen. Har ni sett filmen Hitta Nemo? Tänk er Doris, 3 sekunder minne.

THC bakar in sig i fettet och stannar LÄNGE! En tung missbrukare kan ha THC i hjärnan hur länga som helst efter dom slutat igentligen. En lätt brukare kan slippa undan med månader.

Tänk efter nu lite!
Och ni som avfärdar allt som myt, har ni några säkra källor på det? För jag har nämligen säkra källor som bevisar det mesta jag nu skrivit!

victorsallander

Ny medlem
yahman sa:
hade det vart någonm skilldnad om dom tex krökat dagen innan!?
kanadensiska och brittiska forskare har båda kommit fram till att alcohol är farligare på alla punkter än cannabis.
det ända farliga med cannabis i sig är tobaken du rullar den med om du nu gör det.
okej den kan skada lungorna vid rökning men du kan förtära den i matform eller via en vaporizer om du vill ha den helt ofarlig.
glömmde dom dom näma att man kan råka ut för panikångest? som i sin tur kan leda till massvis utav olyckor men visst jag tror också alkohol är farligare en cannabis

B

balanselius

Guest
yahman sa:
hade det vart någonm skilldnad om dom tex krökat dagen innan!?
kanadensiska och brittiska forskare har båda kommit fram till att alcohol är farligare på alla punkter än cannabis.
det ända farliga med cannabis i sig är tobaken du rullar den med om du nu gör det.
okej den kan skada lungorna vid rökning men du kan förtära den i matform eller via en vaporizer om du vill ha den helt ofarlig.
älskar det här sättet att argumentera, du kanske provat lite röka själv?

jag kan hävda att bli skjuten med polisens 9mm ammunition är farligt , men så kommer nån annan och hävdar att militärens 5,56 mm minsann är ännu värre att bli skjuten med , ja då betyder det ju att 9mm inte är farlig alls längre eller hur?

för att fatta att både alkohol i fel mängder och braj/röka/maja kalla det vad ni vill inte är bra så behöver man bara hänga lite med nån som har nyttjat det ett tag.
Det är väl dock så att de flesta som röker på sannolikt är intellektuellt svagpresterande redan innan de börajde men jag garanterar att de inte blir smartare i alla fall. Självklart fattar de som röker på inte hur korkade de blir för de har ju just blivit korkade så de kommer hävda att man inte alls blir korkad, därför säger jag snacka lite med dem så fattar ni själva.

Dupa

Ny medlem
Monis sa:
THC är en inkörsport till tyngre droger om man använder den när hjärnan fortfarande är i utvecklingsstadiet (20-25år) eftersom den förändrar belöningscentrat i hjärnan. Det är bevisat, det har avlagts en forskningsrapport på detta från karolinska institutet. Tror ni på mig nu?

Det är också bevisat eftersom man faktiskt lyckats observera en flashback vetenskapligt. Att man lyckats göra det är ren tur eftersom en flashback inte går att förutsäga om den kommer eller när.

THC kan frambringa psykoser och akut konfusion som kräver tvångsintagning på psyk.

Allt detta är vid lätt bruk (förutom kanske beroendet) och självklart blir allt värre vid tungt bruk

Minnet försvinner bokstavligen. Har ni sett filmen Hitta Nemo? Tänk er Doris, 3 sekunder minne.

THC bakar in sig i fettet och stannar LÄNGE! En tung missbrukare kan ha THC i hjärnan hur länga som helst efter dom slutat igentligen. En lätt brukare kan slippa undan med månader.

Tänk efter nu lite!
Och ni som avfärdar allt som myt, har ni några säkra källor på det? För jag har nämligen säkra källor som bevisar det mesta jag nu skrivit!
Men snälla Monis. NEJ! THC stannar kvar i kroppen i några timmar upp till max 7-8 dagar beroende på kropp och typ/mängd av cannabis. Nu ska jag gå in på lite mer avancerade grejer:
Delta-9-THC är det ämne som i huvudsak ger berusningen. Det försvinner som jag sa relativt snabbt, det ombildas/bryts ner till 11-OH-delta-9-THC och det är DET ämnet som tar tid på sig att lämna kroppen. Det är det som binds upp i fettvävnaden, vilket gör att det går att spåra 11-OH-delta-9-THC i minst flera dagar upp till flera veckor efteråt. Det är det som t.ex. polisen kollar efter i urinprov med mera. Dock har 11-OH-delta-9-THC INGEN, jag repeterar, INGEN berusande effekt, det berusande ämnet Delta-9-THC är nu nedbrutet till 11-OH-delta-9-THC och kan därför inte ge dig ett "återrus". Och återigen, nedbrytningen av ALL Delta-9-THC i kroppen går oftast på några timmar (om du rökt en pipa eller två) till några dagar (suttit och rökt hela helgen).

Och angående Hjärnans belöningcenter låter det heeelt konstigt. Det STIMULERAR hjärnans belöningscenter, det förändrar det inte. Om det skulle förändra det skulle det vara en ENORM förändring i kroppen och det händer helt enkelt inte. MEN! att den stimulerar kan i vissa fall räcka till för att du vill ha mer(dock rent psykiskt inget fysikst med det hela) men att det automatiskt skulle leda till tyngre droger är ju ren bullshit. Om det skulle vara som du säger skulle ju cannabis vara en beroendedrog rent fysiskt, vilket har motbevisats ett par tusentals gånger det senaste århundradet.

Intag av THC ökar risken för psykos/anfall/utbrott med runt 40% HOS FOLK SOM REDAN LÖPER RISK FÖR PSYKOS/HAR EN PSYKISK STÖRNING. Samma värde för alkohol är betydligt högre. Alltså: THC kan vara en utlösande faktor för någon form av anfall, men ALDRIG den bakomliggande faktorn.

jibbmuffe

Ny medlem
orka bry sig det är deras egna val, tänk istället på hur dåligt freeride har blivit!!!!!!!!!!!!!!

balanselius sa:
älskar det här sättet att argumentera, du kanske provat lite röka själv?

jag kan hävda att bli skjuten med polisens 9mm ammunition är farligt , men så kommer nån annan och hävdar att militärens 5,56 mm minsann är ännu värre att bli skjuten med , ja då betyder det ju att 9mm inte är farlig alls längre eller hur?

för att fatta att både alkohol i fel mängder och braj/röka/maja kalla det vad ni vill inte är bra så behöver man bara hänga lite med nån som har nyttjat det ett tag.
Det är väl dock så att de flesta som röker på sannolikt är intellektuellt svagpresterande redan innan de börajde men jag garanterar att de inte blir smartare i alla fall. Självklart fattar de som röker på inte hur korkade de blir för de har ju just blivit korkade så de kommer hävda att man inte alls blir korkad, därför säger jag snacka lite med dem så fattar ni själva.
Den där paralellen var ju helt vilse!
den som inte fattar att det inte är bra att missbruka någonting är dum i huvudet! det finns ju en hel del lagliga saker som kan missbrukar så jävla mycket värre än cannabis men som inte anses vara en drog utav samhället!
allt går att missbruka!

tänk dig hur mycket skattepengar som går till att bura in cannabisrökare som inte skadar någon annan än sig själv och KNAPPT sig själva för den delen. tänk dig sedan hur mycket kriminalitet som skulle försvinna om man fick röka ogräset, alla kriminella "ligor" som smugglar in skiten och som inte bara gör pengar på cannabis skulle förlora stora inkomster och staten skulle vinna stora pengar efter som man skulle få betala skatt på rökat. sen att cannabis lagen är uppbyggt på myter och bullshit helt utan forskning är en annan sjuk grej...

B

balanselius

Guest
klart som fan den var vilse det var ju hela poängen med att visa att man inte kan tänka så...
men jag tänker inte argumentera mot någon som jag inte ens tror har förmåga att göra så.

Senast ändrad:

Nojlas

Aktiv medlem
yahman sa:
Nojlas sa:
linder sa:
brajj är mindre farligt än alcohol...
(...)
Jasså det tycker du?
Beror på hur man ser det...
Bruk av alkohol klarar man utan bestående men. Missbruk av alkohol kan leda till alkoholism. och alla vet ju att det knappast är bra.
Bruk av braj är inte heller så jädrans nyttigt, men efter ett tag repar sig säkert kroppen.
Missbruk av braj är ofta en inkörsport till tyngre droger. Och det är en heeelt annan grej än en vinare om dagen... Händer grejjer i kroppen där ska du se!

Visst, braj är lagligt i vissa länder. men ungefär hur smarta är danskar från Christiania eller holländare kända för att vara?

Well, som tur är fattar de flesta att droger knappast gör dig smartare, vackrare, rikare eller ger dig brudar... (eller snubbar för den delen...)

För övrigt är tråden städad, håll er till reglerna och ämnet.
holland är nominerade till nästa års nobell pris för sin narkotikapolitk lästa jag någonstans.

återkommer med källa...
edit:
Dom har blivit nominerade utav den amerikanska organisationen NORML
http://www.netherlands4nobel.org/
HAHAHAHAHA Trådens roligaste...
Tror du verkligen på det där själv?
Snälla du, den där instansen är en sajt som jobbar för att legalisera marijuana i heja världen. De kan inte dela ut några nobelpris - de kunde lika gärna nominerat jultomten eller kalle anka.
Kan försäkra dig om att varken hollands narkotikapolitik eller kalle anka kommer få något nobelpris inom den närmaste framtiden...

DaWie

Ny medlem
Dupa sa:
THC stannar kvar i kroppen i några timmar upp till max 7-8 dagar beroende på kropp och typ/mängd av cannabis.
Du har helt fel! Man kan se spår av cannabis minst 3 månader bakåt...

Nojlas

Aktiv medlem
Dupa sa:
(...) MEN! att den stimulerar kan i vissa fall räcka till för att du vill ha mer(dock rent psykiskt inget fysikst med det hela) (...)
Självklart påverkar den psykiskt - och det är ju det som är det farligaste!!!
Skruttig lever eller något i den stilen kan man leva med, men när hjärnan har prestanda som en gammal 486:a* så blir nog din familj och vänner lite ledsna för att du är lite slow i huvudet...
(* = för er kids eller ni som rökt för mycket: en jäääättegammal dator)

Dupa sa:
...men att det automatiskt skulle leda till tyngre droger är ju ren bullshit. Om det skulle vara som du säger skulle ju cannabis vara en beroendedrog rent fysiskt, vilket har motbevisats ett par tusentals gånger det senaste århundradet.
Finns ju gott om folk som inte har koll på kemi, och om polarna säger åt dig att prova drogen "C" istället för "B" som de brukar bjuda dig på kanske man inte reflekterar över det så mycket. Sen sitter man i skiten. Och du kan ju kanppast påstå att detta aldrig någonsin hänt nån?

nojlas: visste du till exempel att nobelpristagaren Kary Mullis röker och var på en lsd tripp när hon upptäckte molekylerna hon vann för. hon är även med i "NORML:s" styrelse eller vad man ska säga.
Dr Francis Crick. en annan nobel pristagare som röker.
Richard Feynman. en till "gåssänkare"
listan på nobelpristagare kan göras längre.

Nojlas

Aktiv medlem
yahman sa:
nojlas: visste du till exempel att nobelpristagaren Kary Mullis röker och var på en lsd tripp när hon upptäckte molekylerna hon vann för. hon är även med i "NORML:s" styrelse eller vad man ska säga.
Vad bevisar det tycker du? Att man blir smartare av att röka braj?
Tror du inte att antalet nobelpristagare som inte knarkar är ännu fler?

För övrigt så hör inte knark och nobelpris ihop.

Knark är inte lagligt i sverige.
Knark är inte heller OK på Freeride.
Jag fortsätter att städa bort alla inlägg som bryter mot forumreglerna i den här tråden.

Nojlas sa:
yahman sa:

Jag fortsätter att städa bort alla inlägg som bryter mot forumreglerna i den här tråden.
jag är faktiskt med dig på dom pungterna, jag menar bara att Sverige bör få upp ögonen för sanningen. kolla på på grannlandet Norge som senast i år eller förra året gjorde en lagändring på att man ska få ha ett större innehav. återkommer med riktig fakta.

henning2

Ny medlem
Nojlas sa:
yahman sa:

Tummen upp för Nojlas !

DaWie

Ny medlem
henning2 sa:
Nojlas sa:
yahman sa:

Tummen upp för Nojlas !
Word! Knark är bara onödigt, även om de nu inte är så himla farligt som alla pundare säger så tänker inte jag börja...bara dumt att göra

Monis

Ny medlem
yahman sa:
Monis sa:

Tänk efter nu lite!
jag har haft ett öppet förhållande med mary-jane i 2 år nu, har aldrig testat något annat. kommer aldrig testa något annat. att man skulle vilja testa tyngre droger är ju upp till varje individ om dom vill eller inte! du får det att låta som att om man sänkt en joppe kommer man snorta kola helgen efter.
det där med psykoser tror jag är en skrämeffekt från svenska staten eftersom fenomenet bara finns i sverige. varken jag eller någon jag känner har någonsin hört talas om att någon fått en sådann.
att det sätter sig fett i skallen är bevisat men det där med minnet så som du beskriver det synar jag. har ett helt gäng polare som rökt ner sig dagligen men som endå e klara i skallen. och har du inte rökt på några dagar (olika per individ) så är minnet tillbaka. att närminnet försämras är en fakta ja. men inte så som du beskriver det!

"victorsallander": vad menar du med panikångest? förklara det där fenomenet lite mer ingående tack!
Ah, du var juh bright...
Gå till en rehabklinik för missbrukare eller prata med en vårdare så kommer du få en helt annan uppfattning. Det är inte så jävla nice som folk verkar tro

DaWie

Ny medlem
Okej, efter som vi har en så jäkla fet diskusion där båda sidor säger att de har säkra källor.. varför kan inte båda sidorna visa sina källor o så får vi alla veta hur mkt ni vet o hur mkt ni inte vet...?

Monis

Ny medlem
Dupa sa:
Monis sa:

Tänk efter nu lite!
Men snälla Monis. NEJ! THC stannar kvar i kroppen i några timmar upp till max 7-8 dagar beroende på kropp och typ/mängd av cannabis. Nu ska jag gå in på lite mer avancerade grejer:
Delta-9-THC är det ämne som i huvudsak ger berusningen. Det försvinner som jag sa relativt snabbt, det ombildas/bryts ner till 11-OH-delta-9-THC och det är DET ämnet som tar tid på sig att lämna kroppen. Det är det som binds upp i fettvävnaden, vilket gör att det går att spåra 11-OH-delta-9-THC i minst flera dagar upp till flera veckor efteråt. Det är det som t.ex. polisen kollar efter i urinprov med mera. Dock har 11-OH-delta-9-THC INGEN, jag repeterar, INGEN berusande effekt, det berusande ämnet Delta-9-THC är nu nedbrutet till 11-OH-delta-9-THC och kan därför inte ge dig ett "återrus". Och återigen, nedbrytningen av ALL Delta-9-THC i kroppen går oftast på några timmar (om du rökt en pipa eller två) till några dagar (suttit och rökt hela helgen).

Och angående Hjärnans belöningcenter låter det heeelt konstigt. Det STIMULERAR hjärnans belöningscenter, det förändrar det inte. Om det skulle förändra det skulle det vara en ENORM förändring i kroppen och det händer helt enkelt inte. MEN! att den stimulerar kan i vissa fall räcka till för att du vill ha mer(dock rent psykiskt inget fysikst med det hela) men att det automatiskt skulle leda till tyngre droger är ju ren bullshit. Om det skulle vara som du säger skulle ju cannabis vara en beroendedrog rent fysiskt, vilket har motbevisats ett par tusentals gånger det senaste århundradet.

Intag av THC ökar risken för psykos/anfall/utbrott med runt 40% HOS FOLK SOM REDAN LÖPER RISK FÖR PSYKOS/HAR EN PSYKISK STÖRNING. Samma värde för alkohol är betydligt högre. Alltså: THC kan vara en utlösande faktor för någon form av anfall, men ALDRIG den bakomliggande faktorn.
Angående belöningscentrat; Varför är det konstigt? Hjärnan är en stor jävla fettklump inte en odödlig stenhård grej som inte går att ändra på. Den är mycket känslig och THC går upp i hjärnan, löser in sig i fettet och gör massa skit. Speciellt då hjärnan är som känsligast (under 20-25 år). Belöningscentrat ändras så att den får "smak" för rus.

Psykos kan VEM SOM HELST FÅ!!!!! Hur ska du veta att du inte löper risk?
Sen är det en tredubbel ökning av risk för Schizofreni som ca 1% av befolkningen råkar ut för. Den blir alltså istället 3%. 1/33 alltså om man röker på. Jag vill iaf inte köra rysk roulette i onödan...

Marrccus

Ny medlem
Monis sa:
yahman sa:
Monis sa:

Tänk efter nu lite!
jag har haft ett öppet förhållande med mary-jane i 2 år nu, har aldrig testat något annat. kommer aldrig testa något annat. att man skulle vilja testa tyngre droger är ju upp till varje individ om dom vill eller inte! du får det att låta som att om man sänkt en joppe kommer man snorta kola helgen efter.
det där med psykoser tror jag är en skrämeffekt från svenska staten eftersom fenomenet bara finns i sverige. varken jag eller någon jag känner har någonsin hört talas om att någon fått en sådann.
att det sätter sig fett i skallen är bevisat men det där med minnet så som du beskriver det synar jag. har ett helt gäng polare som rökt ner sig dagligen men som endå e klara i skallen. och har du inte rökt på några dagar (olika per individ) så är minnet tillbaka. att närminnet försämras är en fakta ja. men inte så som du beskriver det!

"victorsallander": vad menar du med panikångest? förklara det där fenomenet lite mer ingående tack!
Ah, du var juh bright...
Gå till en rehabklinik för missbrukare eller prata med en vårdare så kommer du få en helt annan uppfattning. Det är inte så jävla nice som folk verkar tro
monis.. du verkar kunna prata om grejen väl men att försvara utan att ha testat vilket ja förmodar att en så smart snubbe som du inte gjort gör saker svårare att ta in..

Monis

Ny medlem
DaWie sa:
Okej, efter som vi har en så jäkla fet diskusion där båda sidor säger att de har säkra källor.. varför kan inte båda sidorna visa sina källor o så får vi alla veta hur mkt ni vet o hur mkt ni inte vet...?
Haha nej det är ingen från min motståndar sida som ens påstår sig ha källor, så jag liter inte på en ENDA jävel här inne som avfärdar mina fakta som myter!

Senast ändrad:

DaWie

Ny medlem
Monis sa:
DaWie sa:
Haha nej det är ingen från min motståndar sida som ens påstår sig ha källor, så jag liter inte på en ENDA jävel här inne som avfärdar mina fakta som myter!
Jag kan säga att jag är på din sida monis, o det är just därför jag vill se den andra sidan visa sina "säkra källor".. innan dess så kommer ajg iaf inte tro på vad de säger

DaWie

Ny medlem
Monis sa:
DaWie sa:
Jag kan säga att jag är på din sida monis, o det är just därför jag vill se den andra sidan visa sina "säkra källor".. innan dess så kommer ajg iaf inte tro på vad de säger

för jag har för mig att nån sa att han/hon hade säkra källor...

Senast ändrad:

Monis

Ny medlem
Förresten, om någon vill ha lite källor som stärker att det är en inkörsport till tyngre droger, psykoser, flashbacks osv så har jag skrivit en utredande artikel på ämnet med nogranna källhänvisningar så kan jag mejla den..

Dupa

Ny medlem
DaWie sa:
Dupa sa:
THC stannar kvar i kroppen i några timmar upp till max 7-8 dagar beroende på kropp och typ/mängd av cannabis.
Tycker du ska läsa HELA mitt inlägg innan du quotar mig.

Angående psykos så, ja visst vem som helst kan få det, MEN det finns vissa kriterier som måste uppfyllas. En normal och glad människa som röker något får inte en psykos, det måste finnas bakomliggande problem. Drogen i sig kan inte på egen hand stå både för utlösandet och "skälet" till psykosen.

Ang källor:
Det jag snackade om Delta-9-THC och 11-OH-delta-9-THC har jag ingen bra länk till. Men det finns överallt, något uppslagsverk eller wikipedia kommer bekräfta.
Ang ökningen av risk för pskoser/anfall Var det en stuide som publicerades under 07 i england och den finns här: http://www.bmj.com/cgi/rapidpdf/bmj.38267.664086.63v1?ehom
Angående Inkörsport. Jag är medveten om att många börjar med Cannabis, men jag kan inte tro att särskilt många går vidare till tyngre saker PGA drogen, utan snarare pga människorna de köper av och influenser av dessa. Det finns ingen drog som automatiskt gör att du tänker "fan nu blev jag sugen på att dra lite tjack"

DaWie

Ny medlem
Wikipedia är ett uppslagsverk där vem som helst kan skriva vad som helst... bara så du vet.

EDIT: Din länk funkar inte Dupa

Senast ändrad:

JohanDahlstedt

Aktiv medlem
wikipedi..står en hel del där!!
www.everyonedoesit.com det säger ju sig självt hahhaha

Monis

Ny medlem
Dupa sa:
DaWie sa:
Dupa sa:
Tycker du ska läsa HELA mitt inlägg innan du quotar mig.

Angående psykos så, ja visst vem som helst kan få det, MEN det finns vissa kriterier som måste uppfyllas. En normal och glad människa som röker något får inte en psykos, det måste finnas bakomliggande problem. Drogen i sig kan inte på egen hand stå både för utlösandet och "skälet" till psykosen.

Ang källor:
Det jag snackade om Delta-9-THC och 11-OH-delta-9-THC har jag ingen bra länk till. Men det finns överallt, något uppslagsverk eller wikipedia kommer bekräfta.
Ang ökningen av risk för pskoser/anfall Var det en stuide som publicerades under 07 i england och den finns här: http://www.bmj.com/cgi/rapidpdf/bmj.38267.664086.63v1?ehom
Angående Inkörsport. Jag är medveten om att många börjar med Cannabis, men jag kan inte tro att särskilt många går vidare till tyngre saker PGA drogen, utan snarare pga människorna de köper av och influenser av dessa. Det finns ingen drog som automatiskt gör att du tänker "fan nu blev jag sugen på att dra lite tjack"
Ångående inkörsport; herregud, har du sågspån i hjärnan? Jag sa skrev mycket klart och tidigt att det är bevisat att den gör så att hjärnan mer gärna vill ha rus i framtiden. Sluta snacka om de psykiska förhållandena. Jag snackar om att hjärnan faktiskt ändras fysiskt!

Dupa

Ny medlem
Nojlas sa:
Finns ju gott om folk som inte har koll på kemi, och om polarna säger åt dig att prova drogen "C" istället för "B" som de brukar bjuda dig på kanske man inte reflekterar över det så mycket. Sen sitter man i skiten. Och du kan ju kanppast påstå att detta aldrig någonsin hänt nån?

Ångående inkörsport; herregud, har du sågspån i hjärnan? Jag sa skrev mycket klart och tidigt att det är bevisat att den gör så att hjärnan mer gärna vill ha rus i framtiden. Sluta snacka om de psykiska förhållandena. Jag snackar om att hjärnan faktiskt ändras fysiskt!
Inkörs port, visst det är det första många testar, men det är ju förihelvete inte drogens fel, ta ditt eget exempel, HUR KAN DET BERO PÅ DROGEN? Det är ju dina kompisar som försöker erbjuda dig nånting annat.

Att cannabis skulle på något sätt "mutera" delar av hjärnan låter som rent påhitt, alternativt att du läst något du inte förstått och sedan dragit slutsatser av det. SOm sagt, så som du beskriver det är det ett fysiskt/kemisk behov, VILKET INGEN STUDIE NÅGONSIN HAR VISAT PÅ MED CANNABIS. Ge mig din källa så ska jag undersöka.

*edit*
Many important brain functions which affect human behavior involve the neurotransmitter dopamine. Serious drugs of abuse, such as heroin and cocaine, interfere with the brain's use of dopamine in manners that can seriously alter an individual's behavior. A drug's ability to affect the neural systems related to dopamine production has now become the defining characteristic of drugs with serious abuse potential.

According to the congressional Office of Technology Assessment, research over the last 10 years has proved that marijuana has no effect on dopamine-related brain systems

Läs...

Läs särskilt under rubriken:

RECEPTORS IN THE BRAIN
http://www.marijuanalibrary.org/brain1.html

Som jag sagt några gånger nu, Den stimulerar belöningscentrat för att få den att tillverka mer Dopamin, drogen förändrar det inte

Senast ändrad:

DaWie

Ny medlem
Dupa sa:
Som jag sagt några gånger nu, Den stimulerar belöningscentrat för att få den att tillverka mer Dopamin, drogen förändrar det inte
Fast här har du fel. Ja, drogen gör så att kroppen tillverkar mer dopamin. Men efter ett tag så nöjer sig kroppen inte med att få lite braj för att den ska tillverka dopamin för att stillas (vilket gör att man känner sig ganska nöjd mig sig själv). Kroppen kräver mer o mer eller tyngre o tyngre droger. Det hela blir ett beroende på lång sikt. Cannabis kanske inte så lika beroende framkallande som alkohol, men även cannabis leder till missbruk. Antingen till ett tyngre missbruk eller till ett missbruk av "bara" cannabis..

O till det som tråden egentligen handlar om, knarkare är inga bra förebilder!

maltesjodin

Ny medlem
Dupa sa:
Snetripp kan ju bli jävligt svårt. Tripp brukar indikera på hallucigena substanser. Någon som cannabis inte har.
Annars har vi ju den välkända haschpsykosen, som det inte finns ett enda dokumenterat falla av i världen.
Folk skrattar ju åt oss utomlands typ "Yeah! sweden, youre the guys with haschis phychosis right? Hahahah"

Nej du kan på intet sätt paja ditt liv genom en enskild gång du röker. Hasch och weed har inte så stor effekt. visst du kan må illa i nåra timmar men det har jag gjort på alkohol en jävla massa gånger.

Nä weed är fint.
Personer under 18-20 år ska dock fanimig inte röra det. Man känner inte sig själv tillräckligt bra om man är 15-16 och det kommer bara påverka en på fel sätt.
mannen så fel du har, okej jag är för legalisering av cb. men det finns visst dokumenterade fall av hash psykoser. Sedan att hela grejen är sjukt uppblåst är en annan femma.. Enligt våra drog "experter" här i sverige så kan man bli helt förstörd resten av livet och bli psykist instabil , vilket inte stämmer.. Däremot vet jag flera stycken som har fått en psykos i 3-4 timmar , men som sedan blivit normala. Så psykoser finns i allra högsta grad men inte till så stor utsträckning som ideal samhället påstår.

DaWie

Ny medlem
Dupa sa:
Nej du kan på intet sätt paja ditt liv genom en enskild gång du röker. Hasch och weed har inte så stor effekt.

Nä weed är fint.
Personer under 18-20 år ska dock fanimig inte röra det. Man känner inte sig själv tillräckligt bra om man är 15-16 och det kommer bara påverka en på fel sätt.
Vem tusan här har sagt att du blir förstörd av att röka på en enda gång? Ingen vad jag vet..

O vilka BÖR röka på då? jag anser att ingen bör göra det då de är både dumt o onödigt. Jag vet att folk tycker annat än jag o vill de röka på o slösa pengar på nåt så onödigt så visst gör de bara...kom inte o kräv mig på skattepengar den dan ni måste på rehab bara...!

Kullis

Ny medlem
du hänger ju inte med?
Vart tror du dom får flowet från egentligen?

testa så ska du se att din flatspin sitter som handen i handsken

Dupa

Ny medlem
DaWie sa:
Dupa sa:
Fast här har du fel. Ja, drogen gör så att kroppen tillverkar mer dopamin. Men efter ett tag så nöjer sig kroppen inte med att få lite braj för att den ska tillverka dopamin för att stillas (vilket gör att man känner sig ganska nöjd mig sig själv). Kroppen kräver mer o mer eller tyngre o tyngre droger. Det hela blir ett beroende på lång sikt. Cannabis kanske inte så lika beroende framkallande som alkohol, men även cannabis leder till missbruk. Antingen till ett tyngre missbruk eller till ett missbruk av "bara" cannabis..

O till det som tråden egentligen handlar om, knarkare är inga bra förebilder!
Nej, du beskriver heroin, kokain och liknande droger. De drogerna verkar genom att blockera det som känner av hur mycket dopamin som skapas och släpps ut (de tror att det inte tillverkas något och därför pumpas det bara ut mer och mer). Sånna droger har exakt den effekten du beskriver, Du vill ha ett starkare rus etc. Cannabis stimulerar bara produktionen, det finns fortfarande system i kroppen som bromsar. När man brukat cannabis ett tag byggs en slags resistans upp och man kan ganska tydligt märka att det finns en gräns för hur hög man kan bli. Ironiskt sett så är det enda sättet att höja den gränsen att röka mindre. Dock påverkar den inte hjärnan i sådan grad att du "måste" ha en starkare kick.
Många säger att det första ruset på kokain är det starkaste och att du aldrig kommer komma upp i det igen, vilket gör drogen farlig då de flesta kommer eftersträva samma känsla som första gången och ta större och större risker. Med cannabis får du inget bra rus de första gångerna du testar, utan först när du lärt dig hur mycket du ska dra i dig mm så kan du till fullo njuta av det. Oavsett hur hög du blivit på cannabis kan du uppleva det ruset igen, vilket gör att många som röker cannabis aldrig går vidare till någon annan drog då de har upplevt sitt "perfekta rus" flera gånger. Visst en hel del människor får säkert mer smak och tänker "om det här får mig att känna mig si eller så hur kommer då substans X kännas?" Men som sagt det är inte drogens fel, det är människan i sig.

Det jag vill säga är att drogen cannabis/THC har ingen kemisk/fysisk funktion som kommer få dig att ta andra droger.

Angående mina käller skrev jag "något uppslagsverk eller wikipedia kommer bekräfta. "

Jag vet att wikipedia inte är det mest pålitliga, det jag menade var att det här är så vitt kända fakta att nästan vilken informationskälla som helst kommer ge dig samma information( observera något uppslagsverk).

Lu-Crabber

Ny medlem
skillnaden ligger ju mellan grönt och brunt.. brunt så blire lättare att fastna
so blejz de chronic not that cheap cuz it's more gheedo
duuuh

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp