vad är Rodeo 5a

FilleJ

Ny medlem
jag vet inte kanske det är. Men jag har alltid haft för mig att det är backflip med 180 men jag kan ha fel;)

hyllengren

Ny medlem
vissa säger att en rodeo är en backflip med 180 men det tycker jag låter sjukt, då blir det ju något som mer liknar en underflip... nej en rodeo kan liknas vid en sideflip 180. fast man får lov att kasta sig något framåt med överkroppen på sideflipen så att man inte får skidorna precis över huvudet utan "bakom" huvud och axlar, näe man sen kommer ner för landning behöver man roter lite mer en 90 grader vanligt för att sedan landa fakie

Utter

Ny medlem
fredrik_mx sa:
lincoln 180... Är inte backflip 180 underflip..?
Peace
Ja i princip. Skillnaderna är att i en lincon 180 och backflip 180 så görs volten först följd av 180 men i en rodeo eller underflip så ska dessa två smälta ihop till en rörelse.

Marrccus

Ny medlem
hmm asså enkelt sätt kan man ju säga att de är en Lincoln 180 ...

men svårt o säga blir väll lite backflip liknande...

peace

H

Hjol-babe

Guest
lincon med 180 i linconen...
gör man 180 efter, blir det en lincon 180
(okänd källa)

Rautio

Ny medlem
Rodeo 5 är en lincon 180. Man kan göra 180 i hela linconen eller så kan man först göra linconen och sen vända om till 180.

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
alltså..! lincon 180 är en rodeo 540 för att linconen är liksom en 360 i vertikal snurr å 180 i horisontell snurr då blire en rodeo 540 när man plusar ihop de!!.. punkt slut

Jonek

Ny medlem
jeppenator sa:
alltså..! lincon 180 är en rodeo 540 för att linconen är liksom en 360 i vertikal snurr å 180 i horisontell snurr då blire en rodeo 540 när man plusar ihop de!!.. punkt slut
Men själva 180 ska vara inbakad i flippen... punkt ;)

A

aeriksson

Guest
Lincoln+Unnatural 180=Rodeo 5

Sen är en backflip 180 en Underflip

Så då var det klart

kevin_bengtsson

Ny medlem
alltså rodeo 5 är en sidovolt med 180 grader. rodeo 5 kan se ut på olika sätt eftersom vissa föredrar att göra en hel sidovolt och lägga på 180 i slutet, medans andra gärna lägger 180 genom hela sidovolten. jag, föredrar det sistnämnda.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp