Vad använder ni för redigeringsprogram?

albinoitoooa

Ny medlem
Tja, tänkte att jag ville veta lite vad alla använder för Film redigeringsprogram här!?
Då jag har lite svårt att bestämma mig vad jag ska använda!
Kul med lite tips och se vad som är populärast.:)

jeppenator

Aktiv medlem
finns väl två typer av redigeringsprogram.

Lätta att lära sig men begränsade i vad man kan göra i dem

Svåra att lära sig men fulla av möjligheter för att göra balla effekter i.

Ett lätt program är t.ex IMOVIE som alla skulle kunna lära sig med lite tålamod.

jag redigerar i Adobe premiere cs6, tar rätt lång tid att förstå men när man kan finns det massor av coola grejer man kan göra!

Så bestäm vad du har för behov och hur mycket tid du är villig på att lära dig redigera film =)

Btw, youtube har skiitmånga bra toutorials för olika program så när du bestämt dig är det bara att söka runt efter det du vill lära dig!

/Jesper

MaxHeimdahl

Ny medlem
Om du vill ha ett kraftfullt men enkelt program kan du testa "final cut pro x" som jag började med annars skulle jag också rekommendera premier pro som jag använder nu då det är enkelt att sammarbeta mellan de andra adobe programmen såsom after effects.

psortti

Medlem
Jag kör VideoPad. Laddas ner från http://www.nchsoftware.com/videopad/. Du får då en gratis version som du kan testa. Gillar du programmet måste du köpa det. Tror det kostade cirka 60 USD.

Jag är väldigt nöjd. En hel del lite "halvproffsiga" funktioner men lätt att använda. Vänder sig till amatörer.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp