Vad bör en slipning och vallning kosta?

padbmx

Ny medlem
Jag va inne på en intersportbutik idag o kollade vad dom skulle ta för o fixa brädan då underlaget behöver lite kärlek.

499:- för att planslipa och valla är det rimligt? Har dålig koll på priserna men tror jag hört runt 300 innan dock kanske det gällde något annat?

Oscar_B

Medlem
499 för lagning, planslipning, valla, och kantslipning är ett normalpris.
Däremot hade jag valt att gå till en riktig skidbutik för att göra servisen.

snes

Ny medlem
Tobiasbjork sa:
Ingenting för att man gör det själv..
Bara att slänga ett rep på närmaste dragkrok och köra 100m. Dock bör man ha någon som står på brädan för att det ska bli jämnt och fint.

Annars låter en femhundring bra, om de har en robot. För bandslip är det DYRT! Man antar gärna att jobbet automatiskt blir utomordentligt väl utfört bara för att butiken har en robot. Detta stämmer tyvärr inte. De kan ta onödigt mycket eller för lite på belag och eller kanter samt lägga märkliga vinklar på kanterna.
Intersport behöver inte vara dåligt per automatik, allt hänger på den som håller i spakarna.

Senast ändrad:

MikaelT

Ny medlem
Där jag jobbar tar vi 300 spänn för en helslip (planslip, kant, struktur och valla). 400 om de är belagsskador som måste lagas. Men 499 är väl överkommligt om det blir riktigt gjort!

padbmx

Ny medlem
Oscar_B sa:
Däremot hade jag valt att gå till en riktig skidbutik för att göra servisen.
Det är detta jag är lite orolig över, jag känner inte till nån riktigt butik i området Jönköping / Falköping men jag har inte helt förtroende för "vanliga" sportbutiker.

Någon med tips om en riktigt butik med rätt utrustning och kunnig personal som inte ligger allt för långt bort?

Olichor

Medlem
Priser Snö och Sjö, Malmö:

Guldskidslip (Snowboard) 700 kr
Lagning av belag, kantslip, planslip med hängning, stenslip, struktur,
diamant, maskinvalla, maskinpolering

Silverslip (Snowboard) 500 kr
kantslip, planslip med hängning, stenslip, struktur,
maskinvalla, maskinpolering

Bronsslip (Snowboard) 300 kr
kantslip, planslip med hängning,
maskinvalla, maskinpolering

Du får helt enkelt vad du betalar för!

JSellberg

Medlem
500:- är ett bra pris, fråga om rep fyllning ingår, eller om dom bara slipar den, så att du vet det på förhand.

Edit, gammal tråd såg jag nu.

Senast ändrad:

ItsTricky

Ny medlem
jobbar via skistar. vi tar 295.- (bronsslip), 395:- (silverslip) och 495:- (guldslip). Oftast är det endast en bronsslip som behövs. I vissa fall en silverslip. Har hittills under säsongen inte gjort en enda guldslip. I slipningarna som nämns ovan så är de både vallning (maskin, ej strykjärn) och slipning som fixas.

vallasen

Ny medlem
350 kr för att planslipa belaget, hänga kanterna och valla med all temperatur valla 350 kr på www.top12.se i Malmö.
Laga repor i belaget 100 kr extra.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp