Vad har alla för skidor (telemark)?

oscarmodigh

Ny medlem
Hej,
Jag har sett flera sånna här trådar, men ingen på telemarksforumet så nu frågar jag.
Vad har alla för skidor och bindningar?

jag kör på:
Skidor: Scottybob headrush
Bindningar: Black Diamond O1

Senast ändrad:

F-Grann

Ny medlem
jag har två par skidor ett par nya dynastar åkt på 2 dar å ett par sprojlans nya scott p3

N

nizZZze

Guest
har två par scott p1 jävligt dåliga jag vet men dom funkar bra och head mojo trix=)

E

Erich

Guest
Kör scott santiago mission med Rottefella Kobra Bindning. Riktigt nöjd!

jeppenator

Aktiv medlem
tror inte så många förstår att de ska vara telemarks-skidor, haha
jag själv äger inga sånna, så jag får säga pass...

Carled

Aktiv medlem
Dags att avbryta det här, tråden är i telemarksdelen, och om ni hade läst så hade ni sett att de flesta skidorna är telemarkslagg. Så därför avses enbart telemarkskidor.

Jag har f.ö. inga. Skulle vara kul att testa att vara bakåtsträvande någon gång dock...

Edit: Touché Jeppe!

Senast ändrad:

MnO

Aktiv medlem
Ett par gamla Elan SCX med Riva Chili. Retro så det står härliga till, men då åker jag telis max några dagar per år.

Stolen

Ny medlem
Kör goodha 181 med 7tm Powder:) (införskaffade faktiskt dessa innan artikeln om dem kom ut). Och funderar på ett par Line Prophet 100 tills kommande säsong.

OstMats

Ny medlem
jag kör ett par Elan Stinger, svartröda. dom är välan 10 år eller så. repiga som fan.
bindningarna är nån Rottefella jag aldrig sett förr. 412 har jag för mig att det står på dom. dom är inge bra alls.

AskTelis

Ny medlem
Er kjempefornøgd med mine Blizzard Titan Pro med R8, men mine gamle Crispi cx-p er blitt for mjuke og har hol. Vurderer NTN og EVO til denne sesongen. Skia er med på alt, fantastiske i oppklørt pudder og ujevne forhold.

WITMatrix

Ny medlem
K2 Seth med R8.

Hur funkar NTN ni som har den? Sist jag va med i debatten så var det väldigt delade meningar.

Anders_Nilson

Aktiv medlem
WITMatrix sa:
K2 Seth med R8.

Hur funkar NTN ni som har den? Sist jag va med i debatten så var det väldigt delade meningar.
Det är nog delat, tror att pjäxorna blivit bättre tills i år, jag är grymt nöjd, tog en halvdag att köra in sig och sen har det gått som tåget.
Det är sån grym skillnad mot alla tidigare bindningar jag åkt på, direkt, ingen flex och perfekt i flexen, dock så tror jag att om man inte har lika stora fötter som jag har (290 i Scarpa TX) så kan flexen vara för hård medans den är perfekt för mig.
Har bindningarna på ett par Scott P3, 184cm och de tycker jag är perfekta lekskidorna för svenska fjäll.

Anders_Nilson

Aktiv medlem
WITMatrix sa:
K2 Seth med R8.

Det är nog delat, tror att pjäxorna blivit bättre tills i år, jag är grymt nöjd, tog en halvdag att köra in sig och sen har det gått som tåget.
Det är sån grym skillnad mot alla tidigare bindningar jag åkt på, direkt, ingen flex och perfekt i flexen, dock så tror jag att om man inte har lika stora fötter som jag har (290 i Scarpa TX) så kan flexen vara för hård medans den är perfekt för mig.
Har bindningarna på ett par Scott P3, 184cm och de tycker jag är perfekta lekskidorna för svenska fjäll.

Muntis

Ny medlem
Har tre par telisar:
Fischer big stix 75 tror jag de heter riktgit roliga i pist och inte allt för djupt puder, Grymma helt enkelt mina favvosar.

ScottyBob Headrush 180 med 7tm tour bindningar, de ok men lite trista om det är hårt, de är inte så vridstyva men lätta.

Völkl Mantra 177 med G3 oåkta och ska bli riktigt kul att testa, kommer på sikt att ersätta scottyboben tror jag men de är lätta och roliga om man går på tur.

Senast ändrad:

warg

Ny medlem
Har 3 par som speglar min utveckling ganska bra :)
nu: Head MadTrix Mojo 176 med Black Diamond O1
då: Salomon Pocket Rocket 175 med Rottefella Cobra
förr: Atomic TM22 170 med G3

BajenMatte

Medlem
Völkl T-Rock med G3 bindningar
K2 Super Stinx med G3
Och så den verkliga rariteten:
Atomic ARC telemark Racing med ungefärliga mått 50-50-50 över dom 195 centimetrarna. Dessa är bestyckade med en rottefella av något klenare modell som matchar mina Crispi Telemark (skinnskor med snörning och förstärkt bakkappa i plast) Hela paketet är definitivt inte til salu.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp