Vad har alla för skidor (telemark)?

norly

Medlem
Armada Arv med Black Diamond 01
Black diamond amp med Black diamond 01.

fast just nu åker jag ingenting pga krossad knäskål...

Senast ändrad:

Karlstaa

Ny medlem
Pist: Rossignol Z9 176 cm? (2006-2007)
Offpist: Salomon Rocker 2 115 188 cm (nya för denna säsong)
Scarpa TX pro och NTN-bindningar (röda fjädrar)

Uppgraderade till NTN i år från att ha haft R8 och T1:or innan.
Mkt nöjd med NTN, känslan är annorlunda i början men är precis lika gött i offpisten som tidigare, fast nu roligare i pisten.
Är mycket nöjd med de nya R2 115, fungerar klockrent i offpisten och klart över förväntan i pisten.

Z9:orna fungerar klart mkt bättre i pisten efter bytet till NTN.
Sjukt nöjd med min kombination!

180cm lång
78 kg tung
och åker som en gud!

hejhej

Ny medlem
attachment.php

10138381-origpic-56ec01.jpg

Garmont%20evo.jpg

somebody

Ny medlem
Att sätta fast hälen igen var roligt i typ en säsong så nu har jag slängt över mina gamla hammerheads på ett par down cd3. Typ som att åka på gamla ehp fast ändå mycket bättre

Aktiv medlem
Haha! Håller med helt och hållet, jag köpte ett par slalompjäxor förra året, bytte till alpinbindning. Nä, det är inte lika roligt. Jag erkänner villigt att jag "fuskar" med parallellsvängar då och då men det går bra nog med telis bindningar. Visst var det skönt med step-in men inte värt det.

johanb

Medlem
DPS Wailer 112RP (används de flesta dagarna), K2 Sidestash och ett par gamla Karhu Jak BC (köra-runt-och-leka-med-barnen-dagar) alla med NTN Freeride. Inserts på Wailer och Sidestash så jag kan fuska med Dynafit några dagar/turer. Scarpa TX Pro till både NTN och Dynafit.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp