Vad kostar en resa till revelstoke?

keezo1

Ny medlem
Har inte bott eller åkt där men Stannade med buSSen på väg hem från LL o Såg ett motel för 89dollar/ natt. Vet inte om det låg centralt eller nått men d va en donken på andra Sidan;)

PNyberg

Aktiv medlem
same sun är väl ett billigt alternativ har jag fått för mig.
Liftkort är smart att köpoa nu när det är tokbilligt. runt 550cad plus skatt går det på just nu :)

SVENKE

Ny medlem
jag å några kompisar ska åka dit i 1 månad nästa vinter, vi har kollat på ett hostel som heter same sun å det är rätt fina priser där. ska kolla upp vad bil kostar å så nu.

PNyberg

Aktiv medlem
SVENKE sa:
jag å några kompisar ska åka dit i 1 månad nästa vinter, vi har kollat på ett hostel som heter same sun å det är rätt fina priser där. ska kolla upp vad bil kostar å så nu.
Man kan nog få ner de priserna lite oxå om man står på sig lite :) Och för guds skull....köp/hyr en bil. Allt blir så mkt enklare än om man ska förlita sig på bussen.

PeAC

Ny medlem
Sätt er ned och undersök då! Sjukt lata människor på den här sidan! Är ju bara o skicka lite mail och kolla flygpriser och skaffa er en egen uppfattning. Finns annars resebyråer som ger er fullständiga priser men då får ni betala för det.

PNyberg

Aktiv medlem
PeAC sa:
Sätt er ned och undersök då! Sjukt lata människor på den här sidan! Är ju bara o skicka lite mail och kolla flygpriser och skaffa er en egen uppfattning. Finns annars resebyråer som ger er fullständiga priser men då får ni betala för det.
Betala får de nog göra oavsett ;)

Robert89

Medlem
Jag var där 6 veckor förra året, tror det gick på ca 30-35 000. Men då bodde vi billigast möjliga och käkade inte ute mkt. Men som de andra sagt, ring och kolla själv, så läskigt är det inte att prata i tel ;)

jakob_H

Ny medlem
Någon som bott på SameSun eller vet hur det är att bo där under en säsong? Eller vart man annars ska leta boende?

PNyberg

Aktiv medlem
Robert89 sa:
Jag var där 6 veckor förra året, tror det gick på ca 30-35 000. Men då bodde vi billigast möjliga och käkade inte ute mkt. Men som de andra sagt, ring och kolla själv, så läskigt är det inte att prata i tel ;)
Jisses! Det var ändå dyra 6 veckor det. Har sj haft säsongsbudget på ca detsamma när jag har vart 4 MÅNADER i kicking horse. Bott bra, ätit bra och festat ca 1-2ggr i veckan.

nordqvist

Ny medlem
Ska ni va där i 2 veckor tycker jag absolut att ni ska bo på samesun, bodde själv där 2 veckor i vintras och det var ett grymt ställe, trevlig personal och man träffar mkt skönt folk. Bra läge, finns mataffär, spritaffär, 7eleven, bank, bryggeri, resturang, krog mm runt hörnet. Tror det är det billigaste alternativet också. Skidbussen stannar precis utanför hostlet, iaf på vägen hem, dit får man gå nåt kvarter för att ta bussen.

Jarle

Aktiv medlem
PNyberg sa:
SVENKE sa:
Man kan nog få ner de priserna lite oxå om man står på sig lite :) Och för guds skull....köp/hyr en bil. Allt blir så mkt enklare än om man ska förlita sig på bussen.
Nääädu, bussen i Rev är ju king :rolleyes:

JeyBee

Ny medlem
Määäh... sluta klaga på busssen! haha
Tänk så många rock n' roll förfester på kvällarna vi haft på vägen ner till krogen med den bussen och dess coola chaffis! :D "Heeeeeeeey Good Lookin' Whaaaaaaatcha got Cookin'"

Vad gäller dagtid till backen så finns det nog alltid plats från Samesun...
Det var ju bara vi som bodde så nära backen att bussen alltid var full när den passerade oss :)

Soppan

Medlem
Var på en roadtrip i vintrar och stannade till i Revelstoke. Samesun var det enda hostel som vi hittade till ett bra pris. 25 $ natten i delat rum har jag för mig. Sov där bara 3 dagar men vi träffade trevligt folk där. Nära och bra till allt i stan, då det mästa man vill till (förutom backen) ligger nära. Revelstoke är inte störst. Bryr man sig inte om att fläkten är kass, plattorna är antingen av eller glödheta samt stekpannorna är mer som wokpannor var det trevligt och billigt på samesun. Samt att rummen är ganska små.

Sen bilhyran är sådär kul. Eller snarare försäkringen. Hyrde dock bilen i Alberta där det sägs vara tokdyra försäkringar (håller med) Bilhyran gick på 200$ för två veckor, försäkringen lika mycket. Hade tur att min kompis var över 25 för annars är försäkringen ännu mer. Vi kollade först på att köpa en bil, dock kunde inte min kompis stå på försäkringspappret då och det blev snordyrt. En gammal sketbil skulle ha en försäkring som var dyrare än densjälv, 1600$, på ett år. Men alltid gott att ha bil och slippa greja med buss och lifta och ha sig.

PNyberg

Aktiv medlem
Soppan sa:
Var på en roadtrip i vintrar och stannade till i Revelstoke. Samesun var det enda hostel som vi hittade till ett bra pris. 25 $ natten i delat rum har jag för mig. Sov där bara 3 dagar men vi träffade trevligt folk där. Nära och bra till allt i stan, då det mästa man vill till (förutom backen) ligger nära. Revelstoke är inte störst. Bryr man sig inte om att fläkten är kass, plattorna är antingen av eller glödheta samt stekpannorna är mer som wokpannor var det trevligt och billigt på samesun. Samt att rummen är ganska små.

Sen bilhyran är sådär kul. Eller snarare försäkringen. Hyrde dock bilen i Alberta där det sägs vara tokdyra försäkringar (håller med) Bilhyran gick på 200$ för två veckor, försäkringen lika mycket. Hade tur att min kompis var över 25 för annars är försäkringen ännu mer. Vi kollade först på att köpa en bil, dock kunde inte min kompis stå på försäkringspappret då och det blev snordyrt. En gammal sketbil skulle ha en försäkring som var dyrare än densjälv, 1600$, på ett år. Men alltid gott att ha bil och slippa greja med buss och lifta och ha sig.
Yesyes! Luras inte av att bilarna är billigare i Alberta för de tar dig hårt i bak på försäkringen. 2 norska tjejer fick hosta upp med 2000CAD för 4 månaders försäkring???? Inte ok! BC är lite dyrare i bilköpet men försäkringen kostar inte alls lika mkt. De bilar jag har vart med på har kostat ca 1000cad för 4månaders försäkring och alltid kommit under 3000cad tot för en bil/van/pickis som tar 5 + allas skidutrustning utan problem :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp