Vad rekommenderar du?

CalleBoart

Ny medlem
Vad rekommenderar du?
Tjena!

Undrar vilken kamera ni tycker bäst om och vad ni rekommenderar.
Jag filmar skidåkning och andra "extrem sporter" men fotar även lite.
Vill kliva upp ett steg med en ny kamera, min budget är på 6000kr. Har kollat mycket på canon eos 600d men även sony a37 och a57.
Är det nån ni gillar mer än någon annan och vad ska jag ha?

Tack på förhand! :D

CalleBoart

Ny medlem
Vad rekommenderar du?
Av: Delarium
 | Idag 08:46
,Har du någon systemkamera idag? isf vilket märke?

Ja, jag har tillgång till en Nikon D90.

Delarium

Ny medlem
Vad rekommenderar du?
Spontant skulle jag nog fortsätta köra Nikon isf. Du lär ju ha ett objektiv till din D90?

Skulle du vilja byta kamerahus kan du köra dina nuvarande gluggar på nya huset (så länge du inte går upp till storformat).

powderdreams

Ny medlem
Vad rekommenderar du?
Har du någon särskild anledning att vilja skaffa en 600d tex när du har tillgång till en D90, tänker att det gör kanske inte så stor skillnad att det är värt 5000 kr men om du har begränsad tillgång och vill ha en egen så kan jag se hur det känns motiverat.

Har en 60d som är rätt lik 600d i bildkvalitet och tycker om den väldigt mycket, den kostar över din budget men föreslår att du kikar på den nya 650d om du gillar att fota extremsport eftersom den tar 5 bilder per sekund mot 3.7 bilder per sekund hos 600d och ja det gör viss skillnad, bildkvaliten är också väldigt bra men beror på ljusförhållande och lins också men i dagsljus i backen kommer du garanterat bli nöjd även med kitlinsen :)

En 650d får du för ca 6200kr, men om du inte bryr dej om snabbare sekvenstagning så kör på 600d.

Ett annat alternativ vore en gopro 3 black edition, den är betydligt portablare och passar andra användningsområden där en system kamera är för stor och tung och klumpig men den är ganska begränsad när det gäller fotografering.

Så fundera vilket som är viktigast för dej och kör på det och kompletera med mer när du har råd för det är svårt att täcka alla tänkbara fotobehov för 6000 kr men det räcker definitivt för att kunna spela in bra filmer och/eller ta bra kort.

Peace!

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp