Vad ska jag köpa för skidor?

lundgrenpk

Medlem
Tja! Dags för nya skidor, men vad ska jag ha?

Har åkt skidor hela livet i princip, mellan 2007-2015 åkte jag mer eller mindre varje dag & hängde 99% av tiden i parken.
Senaste 5 åren har det dock bara blivit 1-4 åkdagar per vinter vilket nu ska öka markant.

Är nu ute efter en skida som funkar till ”allt”.
Min åkning på senare år är mest att åka runt och ”småjibba” över hela skidområdet, väldigt gärna offpist & väldigt lite park, och väl där blir de väl inte nå överdrivet avancerade tricks längre.
Men vill kunna ta några mysiga svängar i en pist ibland utan att skidorna är helt lost i den miljön.

Har snubblat in på Armada arv 106, är det en skida som skulle passa? Eller har ni något annat förslag?
Och skulle även höra lite input hur jag bör montera bindningen? Har ju kört mittmonterat på parkskidorna & är van det men de kanske inte är optimalt om man ska hålla sig ifrån parken större delen av tiden?

Tack på förhand.

Senast ändrad:

eriC1

Aktiv medlem
Faction prodigy 2.0 eller 3.0 finns på sport-bittl för runt 3000 respektive 4000 med bindning, svårt å slå det just nu. Har inte provat skidan men dom låter rätt kul till svenska förhållanden om man gillar å leka runt lite men ändå stå på med lite fart.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp