Vad skall vi då ta nästa gång?

ThobbeT

Ny medlem
Hej!
Vi är ett gäng som gillar omväxlande och stora skidområden, gärna höga toppar men även skogspister. Svart såväl som rött och blått. Favoriten är nog långa breda röda och blå pister.
Stora områden så man kan göra utflykter.
Vi har besökt i tur och ordning:
Wengen (jag själv i annat gäng) 2012, fint men inte jättestort
Val Thorens (De tre dalarna) 2014
Val Thorens igen 2015
Sella Ronda 2016
Avoriaz 2017
Cervinia - Zermatt 2018
Paradiski (Les Arcs 1800). 2019
Alltid hitills vecka 11 typ 9-16 mars.
4 år 6 dagar sol och 2 sista lite sämre väder, så byta vecka nja, det är nog mera tur och otur.
Samtliga dessa områden har nog fyllt våra krav.
Vad är nästa stora och omväxlande område för oss i Europa, inför säsong 2020?
Sestiere var blåsigt sa någon. St Anton fullt med folk sa nån annan.
Andorra? Tigne-Valdisere (Espace Killy)? Vad blir man nöjd med i jämförelse med de ovan besökta?
Tips emottages tacksamt!
MVH
Thobbe

Johan83

Ny medlem
Låter som ni är ett gäng livsnjutare! Kolla in Chamonix om ni kan tänka er buss mellan systemen, eller hyra bil. Finns mycket gott att äta och dricka på kvällen.

KaitsuH

Aktiv medlem
De gamla amerikanerna ski gurus sade kanske för ett hundra år sedan: "Young boy, if in doubt, go Zillertal!" Om jag inte minns fel...

Senast ändrad:

Pillard

Aktiv medlem
Långa breda röda och blå pister är väl inte riktigt vad jag förknippr med Val dIsere. Då skulle jag snarare föreslå Serre Chevaliere. Har ni hyrbil kan ni också göra utflykter till Montgenevre, Puy st Vincent osv. Annars låter det som att Livigno kan matcha det ni vill ha pistmässigt iaf. Dock lite dåligt med skogspister

ThobbeT

Ny medlem
Tack för alla förslag! (Nya får gärna komma in).
Ingen som varit i Andorra? Sestiere? Och som har några kommentarer?
Thobbe

wertigo

Medlem
Hej!
Sestriere har jag besökt vid två tillfällen. Sitter ihop med sauze d oulx samt ett gäng orter till via skolsystemet vialettia. Systemet är stort (400km) så det finns något för alla :)

Pillard

Aktiv medlem
ThobbeT sa:
Tack för alla förslag! (Nya får gärna komma in).
Ingen som varit i Andorra? Sestiere? Och som har några kommentarer?
Thobbe
Jag har varit i Montgenevre, som sitter ihop med Sestriere för det mest. I vintras när vi var där just v11 hade de dock för lite snö så det gick inte att ta liften emellan då tyvärr.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp