Vadå skidkläder i tunnelbanan?

EnterMan

Ny medlem
Lika dum som du låter?
Många kompisar?
Nej att säga att man inte får ha en skidjacka i stan är ju vansinigt, vad definierar då en skidjacka?
Tar vi en jacka som Peak Performance är det en skidjacka, själv så är det något jag absolut inte skulle ta på mig för att åka skidor utan hellre ha som en "stadsjacka"
Ser att du till viss del refererar till den lite "finare" klädkoden och där har jag då ett stor frågetecken.
Handlar det bara om att det ska vara mode och inte ha något som helst funktion?
Vi kan ta det här med den lite "Finare" jakten där personerna går kläd i Tweed kavaj och äppelknyckarbyxor, vad är funktionen med dessa. Blöt och sur är det enda du blir. PÅ samma sätt som de jackor du pratar om, får man då om det regnar avvika från modet eller måste man ändå ha sin blöta jacka?

Spangel

Ny medlem
la_grave sa:
J-Litfeldt sa:
Asså du måste verkligen vara en sån som tror att du är bättre än andra?
Du vet alla har olika klädstil det är också inom skidåkning, kollar du på Big mtn så har man helst en onepiece eller liknande, i parken större kläder & i pisten normal-fit & det är samma sak på stan.

Men när du säger att folk som har skidkläder på sig på stan är bondläpar så börjar jag ifråga sätta din IQ, åker du längre upp i vårt avlånga land så blir det kallare och man måste klä sig varmare. Det finns också väldigt många duktiga skidåkare här uppr!(Nu menar jag att det inte finns i den övriga delan, för det finns det)
Vi vill sticka ut ur mängden och vad rör det dig vad andra har på sig? Stanna på stureplan så är du nöjd.

Men kom inte och säg att ungefär halva freeride är bondläppar för att dom har på sig skidkläder, Men jag förstår verkligen inte hur fan du tänker! Håll din åsikt till dig själv och tig!!
Var Stureplan det tyngsta du kunde dra till med. Så himla roligt med bönder som tror Stockholm = Stureplan.

Jag såg aldrig några first nations i Yukon med skidkläder - och de vet nog vad kyla innebär.

Grejen är ju att när du bär skidjacka så sticker du inte ut från mängden, varken i Bonnhåla eller innanför tullarna. I själva verket ser ni typiskt svenska ut när ni använder sportswear till vardags. Intressant att en av få som förstått vad jag skriver bor i München och inte i Borlänge, Umeå eller Enköping (där de tre som skrivit i tråden, och jag kollat på profilen på, bor).
sticker man INTE ut från mängden när man har skidjacka!? HAH! Ser JÄVLIGT många fler svarta/tråkiga gröna/allmänt mörka och diskreta jackor och rockar i tuben än färgglada, stora skidjackor. Men du kanske menar att man ska vara så indie så man skiljer sig från andra som inte är mainstream, och man därför är dubbelt indie och inte alls mainstream?

Edit: fan va coolt, först på sida 5 ;P 5 sidor av folk som inte alls håller med la_grave

Senast ändrad:

Svusse

Ny medlem
är det okej att behålla träskorna på när man tar epan in till stan då? :S för det bor ju ändå runt 3000 där inne.. Vågar man visa upp sig?

Freppo

Ny medlem
Foxxi sa:
la_grave sa:
Foxxi sa:
Jag ställde frågan till en annan publik (min grupp med 65k medlemmar på facebook. Inte för att alla bryr sig om att svara, men iaf!): http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=164505296929328&id=373050119100
+1 haha!
verkar ju som de flesta även där tyckte det var helt okej att klä sig hur man vill?
Allt som står på facebook är sant!

så summa summarum skidjacka i stan är okey vilken stad det än är (ja fast tvivlar på skåne, där finns det ju knappt snö....)

Frågan löst! tänk vad facebook kan göra!:D

HugoW

Ny medlem
ha! vilken idiot du är, man får väl klä sig som man vill -.- Ok om du inte har märkt det så finns det så kallad hammarby backen där folk åker skidor. man tar sej ofta dit via tunnelbanna. Pucko!

U

user93315

Guest
sc00bat sa:
ha! vilken idiot du är, man får väl klä sig som man vill -.- Ok om du inte har märkt det så finns det så kallad hammarby backen där folk åker skidor. man tar sej ofta dit via tunnelbanna. Pucko!
Ja men Herr La_grave anser att Hammarbybacken inte är åkbar den för liten för honom. I själva fallet är det ju faktiskt bara en jordkulle med snö på.

sc00bat Man får även tycka som man vill så både du och La_grave tycker väl rätt även om han mest driver med dig i denna tråd. :|

P

pnntus

Guest
nej hur fan kan man klä sig annat än stek i tunnelbanan?
uppklätt, helst kostym ska de vara! även en portfölj för att få till riktig känsla..
Ekebom's uttalande är fullt tagna ur luften... använd inte teachnine kläderna i stan förhelvet!!!!

emol96

Ny medlem
ääh assååå det här e en carebox: \______/ där lägger jag sakerna jag bryr mig om såhäääääääär mycket så jag lägger tråden där :D

SiouX

Ny medlem
felix sa:
SiouX sa:
haha peter jhide stirrade ganska gött på 100cm saga jackan jag hade på mig i tunnelbanan under winterjam
OJ har Peter Jihde sett DIG??? NÄÄ??? Berätta mera!!!! Känner du honom? Hänger ni ofta?

:|
Njae känner vet jag inte om jag vill kalla det. Men han hänger alltid efter mig som någon jävla svans. Blir inte av med honom vad jag än gör. Får hoppas att han slutar då idol startar igen. :)

lp91

Ny medlem
Foxxi sa:
Jag ställde frågan till en annan publik (min grupp med 65k medlemmar på facebook. Inte för att alla bryr sig om att svara, men iaf!): http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=164505296929328&id=373050119100
Hahaha, nice! Just nu gav du mig inspiration till gruppskapande på fejjan, undra bara vad man ska göra? Typ, "Hur klär man sig i stockholm?" .. Helvete, det verkar som att majoriteten bara blir förvirrade av själva frågan, bara för att den redan är ganska onödig i sin helhet. Och vad jag kunde se på undersökningen så var dom som tyckte illa om det typ en massa fjortisar som inte ens kan lägga ut sina motivationer, utan bara se till det negativa.

(sorry för lite rörig text)

Rose_N

Ny medlem
Jag skulle kunna tänka mig att byta ut min "normala" vinterjacka mot en Sweet eller annan dunjacka från ett skidmärke.

Och min gamla skaljacka används flitigt, skitbra med bara en powerhood under!

U

user93315

Guest
Vad tycker ni modefantaster som bönder, la_grave samt stadsfolk om användandet av en skaljacka som är anpassad för seglingsaktiviteten när jag åker skidor på vintern?

Då den jackan både är vindtät, vattentät, har ventilationskanaler samt är lätt att variera isolerande tröjor under så kallad lager på lager principen så tycker jag den passar bra under skidaktiviteter som längdskidåkning eller mer krävande toppturer på våren då kroppstemperaturen stiger lite mer. Kan även använda den i staden då det inte är så kallt ute eller ha på mig den då något varmare snö faller ner. Denna jacka skiljer sig inte så mycket med skaljackor för vintern mer än att just denna jacka är producerat just för seglare. Så vad tycker ni, är det materialet som bestämmer vart klädesplagget ska användas eller är det modenormerna som ska bestämma?

Att ha olika jackor för olika aktiviteter skulle betyda att jag fick en enorm garderob. Kanske det skulle vara något att satsa på framöver. :)

Under vintern
En skidjacka för slalom
En skidjacka för telemark
En snowboardjacka
En längdskidsjacka
En vinterjacka då jag endast är passiv och bara är utomhus på landet
En vinterjacka då jag endast är passiv och bara är utomhus på staden

Under hösten
En höstjacka för passiva stadspromenader
En klätterjacka
En grottkrypningsjacka
En svampplockarjacka
En downhilljacka
En surfjacka som jag har när jag åker ut till surfet för att sedan klä på mig våtdräkten

Under sommaren
En fjällvandringsjacka
En seglarjacka
En stadsjacka som även kan användas på kvällar på landet
En beachvolleybolljacka
En regnjacka
En festivaljacka
En lägerjacka

Under våren
En cykeljacka
En löparjacka
En topptursjacka då det är soligt och varmt i dalen men kallare på fjället
En jacka som man har när man solar i den starka första vårsolen

Senast ändrad:

DJElo

Ny medlem
dessutom sa bor ju tillagas att till alla de dar jackor sa ar det olika byxor/skor/hat/accessories som tillhor eller hur ??

Mountain_Man

Ny medlem
Här i Dalarna skiter vi fullständigt i vad Ståckholmarna tjafsar om och har på oss vad vi vill! Tunnelbana ... :rolleyes:

That´s all kids!
MM

AdamClaeson

Ny medlem
AAAAAAAhahahahahahaha, jag slutar inte förvånas över dumma trådar här på Freeride. Denna tackar jag lite extra för. Att riktigt gött fredagsskratt!

@ la_grave: Ursäkta mitt personliga påhopp, men kan inte låta bli. Kamma dig, släpp hörnflaggan och kom in i matchen! Under vilken sten har du krypit fram? Vem är du egentligen inners inne.

Tappat det helt klart!

Nej jag går inte i skidkläder (har väl hänt dock att man drar på sig jackan någon gång), har ett kontorsjobb och kör en shysst trenchcoat (vintertid), kanske en skinnpaj på våren eller vad det nu kan vara. Varför? För jag gillar det. Lika mycket som folk gillar att klä sig i sin skidjacka, skaljacka, tokbagy t-shirt eller vad det nu kan vara. Betyder inte att jag tycker att allt är snyggt för det. MEN hur kul vore det om alla såg likadana ut? Jag tycker det är skönt att det finns olika stilar och att folk vågar klä sig det dom trivs med.

"Töntar. Ni vet inte hur ni ser ut om ni kommer till en teater med skidjacka. Glömde, det finns inga teatrar där ni bor och/eller så har ni aldrig varit på någon. Men skidjacka smälter säkert in bra på filmstaden i Heron City." Detta otroligt dumma uttalandet bevisar bara hur dum du är!

Gött att man bor i Göteborg så att an slipper folk som du. Här finns det bara goa gubbar och töser i alla roliga stilar!

Boooooya

joanlinkan

Ny medlem
Jag tror vår kära La_grave är i fel forum om han inte gillar folk med "skidjackor" i stan, skulle gissa på att 99% på detta forum gör det ?

AdamClaeson

Ny medlem
la_grave sa:
J-Litfeldt sa:
Asså du måste verkligen vara en sån som tror att du är bättre än andra?
Du vet alla har olika klädstil det är också inom skidåkning, kollar du på Big mtn så har man helst en onepiece eller liknande, i parken större kläder & i pisten normal-fit & det är samma sak på stan.

Men när du säger att folk som har skidkläder på sig på stan är bondläpar så börjar jag ifråga sätta din IQ, åker du längre upp i vårt avlånga land så blir det kallare och man måste klä sig varmare. Det finns också väldigt många duktiga skidåkare här uppr!(Nu menar jag att det inte finns i den övriga delan, för det finns det)
Vi vill sticka ut ur mängden och vad rör det dig vad andra har på sig? Stanna på stureplan så är du nöjd.

Men kom inte och säg att ungefär halva freeride är bondläppar för att dom har på sig skidkläder, Men jag förstår verkligen inte hur fan du tänker! Håll din åsikt till dig själv och tig!!
Var Stureplan det tyngsta du kunde dra till med. Så himla roligt med bönder som tror Stockholm = Stureplan.

Jag såg aldrig några first nations i Yukon med skidkläder - och de vet nog vad kyla innebär.

Grejen är ju att när du bär skidjacka så sticker du inte ut från mängden, varken i Bonnhåla eller innanför tullarna. I själva verket ser ni typiskt svenska ut när ni använder sportswear till vardags. Intressant att en av få som förstått vad jag skriver bor i München och inte i Borlänge, Umeå eller Enköping (där de tre som skrivit i tråden, och jag kollat på profilen på, bor).
Jag är stolt över att vara svensk och se svenk ut. Borde jag inte det? För övrigt så har svenskar ett mycket bra rykte om att se bra ut runt i den stora vida världen. Både klädmässigt och utseendemässigt. Klart jag är stolt att jag ser svensk ut. :)

Easy peacy lemon squuuuuezy!

Senast ändrad:

la_grave

Ny medlem
AdamClaeson sa:
Gött att man bor i Göteborg så att an slipper folk som du. Här finns det bara goa gubbar och töser i alla roliga stilar!
Pfft. Om du orkar läsa flerstaviga ord kan du ju plöja artikeln om Göteborg i veckans Fokus. Låter ju väldigt gôtt. Problemet i Göteborg är alla dykarklockar (armbandsur alltså - för att alla autistiska freeride-användare inte ska få möjlighet att avsiktligt missförstå) i hjälpligt urban miljö. Och att det finns ställen (som nämns i Fokusartikeln) som heter saker som Royal Bachelor's Club! Det är inte det minsta avslappnat där. Och toleransen gäller bara folk som är likadana som dessa goa människor.

FBacklund

Ny medlem
v: martindahmartin | 2011-01-15 17:19
la_grave skrev:
Så himla roligt med bönder som tror Stockholm = Stureplan.
Så himla roligt med stockholmare som tror allt utanför Stockholm = bönder.

JA, där kom den! Satt bara och väntade på det...
Håller med "martindahmartin", och för övrigt är det stockholmarna som är töntiga som tror att de är nå´t bara för att de bor i SVERIGES HUVUDSTAD!!!
Det är liksom lite mer status att bo i norr och köra skidor/snowboard OCH INTE BRY SIG OM VAD
ANDRA HAR FÖR KLÄDER! Det är snyggare med skidjackor och dylikt än
någon tråkig svart jacka från HM eller nåt som alla stockholmare har...

AdamClaeson

Ny medlem
la_grave sa:
AdamClaeson sa:
Pfft. Om du orkar läsa flerstaviga ord kan du ju plöja artikeln om Göteborg i veckans Fokus. Låter ju väldigt gôtt. Problemet i Göteborg är alla dykarklockar (armbandsur alltså - för att alla autistiska freeride-användare inte ska få möjlighet att avsiktligt missförstå) i hjälpligt urban miljö. Och att det finns ställen (som nämns i Fokusartikeln) som heter saker som Royal Bachelor's Club! Det är inte det minsta avslappnat där. Och toleransen gäller bara folk som är likadana som dessa goa människor.
HAHAHAHAHAHA! Du ÄR ju bara för mycket. Nu fick jag skratta igen! Tack!

PS. Hur är det med fötterna på jorden? Ds.

AdamClaeson

Ny medlem
Så här tycker jag (inte)!

Alla skall gå i rock, chinos och lofers. Gärna i samma färger!
Alla skall lyssna på Mix megapol.
Alla skall äta middag kl. 18.
Alla skall äta svensk husmanskost. Förlåt jag menar hummer och rysk kaviar med champange.
Alla skall sova 8 timmar om dagen.
Alla skall segla p åsommaren.
Alla skall åka till Aspen på vinter. Eller till Sälen och vaska skumpa.

Snark och välkommen till robot-samhället!

Helt ärligt La Grave, vet du vad är? Du är en STIL-RASIST! haha

AdamClaeson

Ny medlem
la_grave sa:
AdamClaeson sa:
Jobbar mot läkemedelsindustrin. Får bara en känsla av att jag behärskar flerstaviga ord bättre än dig... ;) Orkar jag läsa artikeln? Nja, tveksamt. Men jag vet vad det handlar om.

Du har ju faktiskt lite rätt. Just med att man inte skall dra alla över en kant. Klart att det finns löst pack i Göteborg. Det finns det överallt. Precis som att det finns en och annan skön lirare i Stockholm. ;) Dessvärre verkar inte du vara en av dom. Men rätta mig gärna om jag har fel. ;)

Men det är väl egentligen inte detta som tråden handlar om? Eller har du snurrat knut på dig själv nu? Utefter ditt uttalande tolkade jag bara som att vi i Göteborg är mer öppna med att folk besitter olika stilar än i Stockholm. Där man tydligen skall vara grå och tråkig.

Men det är väl ingen nyhet att Stockholm står för yta!?

Andreas80

Ny medlem
Sjäv stör jag mig sjukt mycket på folk med söderstil på Östermalm hur svårt kan det vara? ska man bo i innerstan ska man fan klä sig som alla andra i den stadsdelen.

Men sen är ju Stockholm lika bra som Åre på att överskatta sig själv

AdamClaeson

Ny medlem
Freppo sa:
Foxxi sa:
la_grave sa:
verkar ju som de flesta även där tyckte det var helt okej att klä sig hur man vill?
Allt som står på facebook är sant!

så summa summarum skidjacka i stan är okey vilken stad det än är (ja fast tvivlar på skåne, där finns det ju knappt snö....)

Frågan löst! tänk vad facebook kan göra!:D
Skåne har ju haft sjuka mängder snö i vinter! Så det borde vara helt legitimt!

STORPOTATEN

Ny medlem
Suck vilken tröttsam tråd. Den är nästan lika irriterande som mjuka julklappar är för en fjortis.

Det värsta är att jag inte vet vilket som är mest irriterande, la_grave som troligtvis bara provocerar, eller alla dessa, oftast i alla fall, fjortisar som hakar på och gormar på.

Näe, varför finns det inte en moderator i ett forum nära mig, när man som bäst behöver dess assistans.

Shut this down.

AdamClaeson

Ny medlem
Andreas80 sa:
Sjäv stör jag mig sjukt mycket på folk med söderstil på Östermalm hur svårt kan det vara? ska man bo i innerstan ska man fan klä sig som alla andra i den stadsdelen.

Men sen är ju Stockholm lika bra som Åre på att överskatta sig själv
HAHA - TRUE!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp