Väck inte den björn som sover...

Axel-br

Ny medlem
Men åkte dom bara förbi björnens ide eller var dom vid precis samma ställe hela tiden så björnen ledsnade?

R

R-R

Guest
Axel-br sa:
Men åkte dom bara förbi björnens ide eller var dom vid precis samma ställe hela tiden så björnen ledsnade?
men din sopa läs artikeln.... herregud.

Heinz_p

Aktiv medlem
Dålig panik att hamna i ett björnide..inte direkt läge att försöka försonas med en kram.

Carled

Aktiv medlem
Där ser man en av riskerna med att INTE åka med ett par moderna puderfetingar med rocker. Man riskerar att köra ned i ett björnidé. Jag förutspår att försäljningen av rockerlagg kommer booma i Funäs. Grattis Hasse!

Senast ändrad:

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Japp finns rockerlagg från 115 cm från nästa år så förväntar jag mig en boom på dessa nu till ungdomarna!!

lp91

Ny medlem
Lagom taggad på osthangskogen nu alltså, så att säga! .. Nästan så man får ta och beväpna sig, haha!
Nej fyfan, det där var fanimej inte kul. Visserligen är det ganska ovanligt, men det är inte direkt nåt man tror om "lilla funäsberget"..

somebody

Ny medlem
Diggar att det är en mindre notis i dom seriösare om än riktigt dåliga blaskorna och full panik i kvällspressen! Grabben har ju något coolt att berätta om iaf, det är inte alla som har shredat rakt ner i ett björnide

M

MagnusKroik

Guest
hoppas dom skjuter björnen!

ICEman

Ny medlem
Tjockaskidor åt folket så man slipper ramla ned???
Eller har någon annan någon ide eller var det idé???

Z

zimpaa

Guest
sjukt tragiskt och enormt synd om killen :/ .

LeeMyhr

Medlem
inte ens björnar gillar p12;or.. tragiskt.

jag skulle också bli sjukt sur om någon väckte mig några veckor för tidigt.

FBacklund

Ny medlem
LeeMyhr sa:

Haha :)
Nä, men han borde ju klara sig iaf...
I så fall har han ju en riktigt extremt ovanlig erfarenhet att berätta för sina kommande barnbarn... :)

Onlytelemark

Ny medlem
De gånger det sker en attack från en björn är oftast jägare med hund inblandad, hunden sätter efter björnen, björnen sätter efter hunden, hunden gömmer sig bakom husse, ja, vad händer sedan? mycket olyckligt det som hände med pojken, men det finns ingen anledning att vara rädd i björnmarker, jag har sett björn både i Sverige och i USA, fantastiska djur,,,

MrHotDog

Aktiv medlem
Vi har haft 18 attacker på 12 år, vid 12 av fallen var jakthundar inblandade. Så ja det ska mycket till för att en björn ska anfalla.

Senast ändrad:

Fabianomne

Aktiv medlem
KIKO_94 sa:
LeeMyhr sa:

Haha :)
Nä, men han borde ju klara sig iaf...
I så fall har han ju en riktigt extremt ovanlig erfarenhet att berätta för sina kommande barnbarn... :)
Berättelsens titel får bli "Behind enemy lines"

flarne

Ny medlem
Galet, det verkar ju gått ganska bra ändå dessutom så bör ju killarna ha en hyfsad chans på nästa resereportage tävling:D.

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp