Väder/Snö-status Åre 2010/2011

Superpark

Ny medlem
Eftersom längtan till första åket bygger sig starkare för varje dag som går är det dags att starta en liten vädertråd.

Börjar med lite bilder från förra helgen.

2010-09-26

2010-09-26

Senast ändrad:

jennieolofsson

Ny medlem
Värt att nämna är väl att snön är så gott som borta nu, men det finns hopp om att det blir vinter även den här säsongen ;)

BEAReklund

Ny medlem
13+ om dagarna i Oktober..

Står dock på veckoprognoser att det ska snöa 14-17 oktober, men det försvinner väl lika fort.

Superpark

Ny medlem
jennieolofsson sa:
CustomX sa:
Pajja inte peppen nu Jennniie ;)
Haha ber om ursäkt, vill bara berätta för folk som inte är i Åre hur det ser ut just nu. Men snön kommer ju inte för att stanna förrän i november. Allt annat vore överraskande. :)
Yeahyeah, man vet ju aldrig, har ju hänt att det gått att åka i oktober även om jag håller med dig att det ser ju inte så jävla lovande ut..

släng upp lite sweeta bilder nu!

Kula82

Ny medlem
Det ligger snö i Duved by nu. Bilarna har ett 2cm täcke på sig. fint.
imorgon ska minusgraderna börja komma också.

Senast ändrad:

riber

Medlem
nån som har ett par skrynkliga rockskis och vill knata upp en sväng på skutan om det kommer ett dump innan skaren har lagt sig?

MATTE37

Ny medlem
Det är jag som kommer trycka på startknappen till kanonerna och det är inte långt borta nu kan jag säga

jennieolofsson

Ny medlem
Hur länge och hur mycket måste sprutas innan något kan öppna? Om vi ska vara hemsk pessimistiska och säga att det inte kommer en rejäl dump alltså.

nithro

Ny medlem
förra året öppnade vm8an runt den 10e har jag för mig. åkte upp den 7e och det öppnade ett par dagar efter. eller var det senare?

MATTE37

Ny medlem
förra året började vi väl i slutet av okt det krävs ju en hel del snö för att kunna öppna förra året var det dock dålig start med mycket regn och plusgrader hamre ska ju öppna först vi får se i år men där i slutet av nov/dec hoppas vi väl kunna öppna något, om det nu inte kommer några meter snö naturligt förståss :D

trolle85

Ny medlem
-4 i dalen, -7 på hummeln och -10 på skutan just nu. Prognoserna lovar minusgrader i flera dagar framöver. Är snökanonerna igång? :D

Senast ändrad:

trolle85

Ny medlem
Ingen som har koll på om det körts något i duved tex.? Där brukar dom väl vara ganska snabb med öppning? Tyvärr verkar kameran där kaput, så ögonvittnesuppgifter önskas! :)

trolle85

Ny medlem
cyklo sa:
nu kör vi i tege man planen är att vi ska köra vm6 och hamre idag med
Ok, men hur kommer det sig att ni smygstartar så? Är det någon form av provkörning bara, för tege har väl aldrig varit först ut tidigare?

Brassar ni inte på så mycket som möjligt för att få upp någon backe fortast möjligt? Vad hindrar er från att köra igång allt i Gästrappet tex,?

Senast ändrad:

MATTE37

Ny medlem
smygstart och smygstart det var kallt i dag och det ser ut att vara kallt ett tag tege blev det för att där var det bara att trycka på startknappen duved och åre kommer som det ser ut igång under dagen / kvällen

BataZion

Ny medlem
Blir skistar sura om man knäpper på sig brädan och åker där dom har sprutat?
Vist man får gå men det kommer helt klart bli värt det.

MATTE37

Ny medlem
det är ingen vidare hit att åka där vi lägger snö nu faktiskt det räknas som en byggarbetsplats och obehöriga äga ej tillträde

BataZion

Ny medlem
Men om jag knatar upp till skutan Lr toppen på Tege är det nån som gnäller om jag tar ett åk då? Där det har kommit naturlig snö så att säga. Lr räknas hela berget som en byggarbetsplats så fort dom börjar spruta?

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp