Värdering av utrustning

Tjena.

Tänkte höra efter med er experter vad denna skida kan vara värd i andra hand:

Völkl 108, 2016 årsm. med marker duke turbindning i bra skick!

Brief me!

erik_lagg

Aktiv medlem
Kul att du kommer ihåg den! Jo, några tyckte den stämde ganska bra. Prova gärna! Någon gjorde en app av den men jag hittar inte igen den - när jag testade den kändes värderingen lite grövre men jag räknade aldrig ut skillnaderna mot min första hittepåformel. Min formel byggde på linjära antaganden och man borde nog lägga in en kurvlinjär funktion istället. Fast den mest osäkra delen är nog ingångsvärdet. Om man inte gillar formler och är osäker skulle jag googla efter lägsta nypriset på skidan med Marker Duke och lägga mig på kanske 40% av det priset. Völkl kanske har bättre andrahandsvärde än vissa andra skidor men en rambindning har nog ett sämre andrahandsvärde nu när bindningsinnovationerna duggar tätt.

Pillard

Aktiv medlem
Tjena.

Tänkte höra efter med er experter vad denna skida kan vara värd i andra hand:

Völkl 108, 2016 årsm. med marker duke turbindning i bra skick!

Brief me!
Vilken skida är det? Är det en BMT eller en 100eight?
Värdering av andrahand är ju egentligen ganska enkelt. Är skidan ungefär samma konstruktion i årets modell? Om ja, kolla vad du kan hitta den, eller en tidigare årsmodell för ny på nätet. Sen funderar du på hur pass sliten din är. Sen lägger du på typ 500-1000 spänn för bindningen. En Duke betingar väl inget jättestort värde idag.

Exempel här för 340 euro. https://sportofino.com/en/volkl-100eight-flat-skis-116374-green?gclid=Cj0KCQiAno_uBRC1ARIsAB496IWc6KzX5rVFmAGNm0vvY1-Pr4BtDQFYg_55R_BW39Xrr0PYwapPPmsaAhwzEALw_wcB Så då kanske 3000 inkl bindning är rimligt. Du kanske kan få lite mer om monteringen passa för en potentiell köpare. Har du nån av längderna som är slutsåld där och inte går att hitta nån annanstans till samma pris får du ju kolla vad den går att få tag i för

erik_lagg

Aktiv medlem
Hittade årsmodell 17/18 för 4366:
mer än sportofino som @Pillard hittade men såg inte vilken årsmodell det var där.
Med en Marker Jester blir det ca 6500. De hade ingen Duke men försökte välja något som skulle kunna värderas liknande.
Svårt med årsmodeller - men jag gissar att denna är två årsmodeller nyare än din.
Så om din skida är i mycket fint skick med hittepåformeln.
->3100 kr
Om din skida bara är en årsmodell ifrån:
->3400 kr.
Detta är givetvis inget facit alls - men lite kul att det kom nära förslaget från @Pillard

(redigerat: även denna årsmodell verkar finnas lite billigare också på andra ställen)

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp