Väsjöbacken

bruno094

Ny medlem
Tja alla glada skidåkare

Har åkt ca. 5 gånger i väsjöbacken den här säsongen. Tycker att parken är bra, bigjumpen också samt hoppen i familjebacken. Den stora boxrailen tycker jag också mycket om.

Nu undrar jag vad ni tycker om väsjöbacken. Tycker ni att bigjumpen är för stor, har dålig landning etc. Berätta om era egna erfarenheter som ni fått i väsjöbacken. Allt om väsjöbacken kan diskuteras här
TACK

E

eff

Guest
Väsjöbackens bigjump är bra när Jacob Wester är där annars ser landningen ut som ett skithus, resten är bra.

Senast ändrad:

bruno094

Ny medlem
Jag tycker att de också borde finnas en s.k. "mellanstort hopp" alltså lite minde än big jumpen men större än dom som finns i familjebacken.

TenstaTuggarE

Ny medlem
dom borde göra bigjumpet större än va det är nu för dom har ju gjort det mkt mindre nu, annars är det nice där :)

Senast ändrad:

ahj

Ny medlem
Hoppet har blivit mycket mindre än det var från början och det känns som att landningen inte är pistad på 3 veckor. Baksidan känns som att dom bara har låtit ligga och isa ihop sej. Väsjö var riktigt bra i början men har tappat mycket under säsongen tyvärr :/

bruno094

Ny medlem
Det är kanske därför jag landar ofta platt, men feg som jag är så vågar jag inte ta tillräckligt med fart :) Behöver utöka skillsen

Senast ändrad:

banaz

Ny medlem
Jag tycker att hoppet är för litet, var bättre i början på säsongen när det var större, Jag vill helst ha ett dubbelt så stort hopp och en bättre landning, men det är svårt att bygga eftersom att backen är sjukt brant och krävs mycket snö till att få till en bra landning. Jag är nöjd med tanke på att backen ligger i sthlm, men i de bästa världar skulle hoppet ligga på solsidan och det skulle vara dubbelt så stort med en mjuk brant och lång landning.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp