Vail Resorts utmanar Skistar - vill köpa upp Åre

Tottek

Aktiv medlem

Hur magiskt hade inte det här varit? 😍

Edit:
För folk som inte fattar: självklart att det aldrig skulle hända, inte ens om det inte va första april, men frågan kvarstår, hur ballt hade det inte varit? 😃

Senast ändrad:
"Planer på att Åre ska få en egen flygplats med direktflyg från storstäder i både Europa och resten av världen är självklart på gång, eftersom skidanläggningen i nuläget "ligger lite off". Att ersätta tågrälsen med en landningsbana och göra om Holiday Club till en flygterminal är den preliminära planen."

Där trillade polletten ner. Får skylla på att jag är morgontrött denna datumen.

Christiam

Aktiv medlem
Ja, men jag citerar mig själv "hur magiskt hade inte det här varit?" det hade ju varit asfett 😁
Då måste jag fråga vad som hade blivit bättre om Vail köpte Åre? Det är en seriös fråga utan någon negativ baktanke.
Skulle dom bygga ut systemet, boende eller skulle dom hitta på något spännande ? En halvportion kanske vore nått?
Edit.
Halvportion är annat ord för halfpipe.....

Tottek

Aktiv medlem
Då måste jag fråga vad som hade blivit bättre om Vail köpte Åre? Det är en seriös fråga utan någon negativ baktanke.
Skulle dom bygga ut systemet, boende eller skulle dom hitta på något spännande ? En halvportion kanske vore nått?
Ja men jag tänker det, lite utbyggnad osv o skistar skulle få konkurens i skulle behöva lägga på ett kol på kvarvarande anläggningar tänker jag 😄

GoranR

Ny medlem
Ja men jag tänker det, lite utbyggnad osv o skistar skulle få konkurens i skulle behöva lägga på ett kol på kvarvarande anläggningar tänker jag 😄
Om något Stort företag med många anläggningar skulle vara spekulant skulle det köpet bara ske om hela Skistar köptes. Det inte öka konkurrensen, snarare det motsatta.

MKOL

Medlem
Haha, den "artikeln" var ju skitrolig. Speciellt med vissa bilder också. Speciellt bilden på köerna 😀

LuxLuthor

Medlem

Hur magiskt hade inte det här varit? 😍

Edit:
För folk som inte fattar: självklart att det aldrig skulle hända, inte ens om det inte va första april, men frågan kvarstår, hur ballt hade det inte varit? 😃
Det hade med viss sannolikhet varit ren skit. I alla fall om amerikanerna hade börjat trissa upp priserna till sin nivå. Ett dagkort i Colorado ligger på 1500-2000 spänn.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp