Val av puder-ort/säsong

nico_ryd

Medlem
Val av puder-ort/säsong
Tjena massan! Finns säkert redan en lavin av liknande trådar... men F it! Söker tips för en eventuell säsong och för att "Narrow the scope" lite så kommer en kort bakgrund om mig själv,
Göteborgs grabb på 30 vårar, laidback, utåtriktad och gillar när det händer lite i omgivningen. åkt skidor 1-2 veckor varje vinter sedan jag var ett dörrhandtag hög. Vintern 2019 bilade jag runt Alperna för första gången med vänner i jakt på puder och sedan dess är jag hooked! Nu siktar jag på att göra en "Säsong" där nere med en fast ort. Jag är 90% åkning och 10% fest och fokuset ligger just på pudret. Engelberg blev genast en favorit även om vi bara tillbringade 5 dagar där förra säsongen. Men det kanske man kan använda som måttstock för de som känner byn? är dock inte intresserad av en ort som är mindre/mindre "drag" än Engelberg.

Så har ni några bra erfarenheter och tips på orter som ni tror hade passat mig så shoot!

Senast ändrad:

Seppuccu

Aktiv medlem
Val av puder-ort/säsong
Om du är utåtgående är det kanske bra om du fixar det iom att du åker skidor. ;)

90% åkning och 10% fest? Vad sägs om Argentière? Så kan du ta bussen in til Chamonix om du blir ordentligt festsugen.

jansson173

Medlem
Val av puder-ort/säsong
Yo! Bra fråga, jag undrar lite samma sak. Sitter just nu i Brisbane Australien och ska åka hem till Sverige i januari för att ta mig ned till alperna i två månader (är min arbetstes iallafall, kan bli längre). Har heller ingen koll på bra ställen, men har som föregående talare bra erfarenheter av Frankrike, i huvudsak ValD och ValT. Men skulle gärna haka på till något nytt. PM:a om du är intresserad av att joina en 36 årig 80 % skidåkning, 10 % fest, 10 % surfa freeride.se

Topp