Valkval gällande alpresomål!

Gilmen

Ny medlem
Hej!

Jag har tagit tag i att ordna samman en gruppungdommar på ca 20 pers i åldrar runt 18 år, för en alpresa över en vecka. Ingen av oss har någon större erfarenhet av Alperna i allmänhet, och försöker därför höra oss för bland andra mer erfarna alpister (om det nu var det rätta ordet). Större delen av oss är erfarna skidoråkare i lite varierande grad, men har dock inte åkt överdrivet mkt offpist.. så pistade backar med bra liftsystem är väl det som står bland det översta på listan! (Näst efter afterskiin och nattlivet.. ;D)

Vi har funderat över Österrike och Frankrike, men det finns så många alper.. St. Anton, Badgastein, Ichgl, Saalbach, Alp d´heus, Val díserie.. man stirrar sig blind på alla resemål, och det är dumt att chansa när det gäller en såpass stor grupp. Så förslag till resemål (inkl. nattklubbar), "snösäkraste" veckan, hotell/lägenheter(?), resebyrå och andra bra-att-tänka-på-saker skulle välkommnas varmt!

Vi ses i backen..!
/Jonas m.fl

Finns ju hur mycket som helst att välja mellan. Ni är så pass många att jag rekommenderar er att ta kontakt med nåt företag som kan hjälpa er. de kanske tom kan skräddarsy ett upplägg, nu vet juinte jag vad ni har för budget men att fråga skadar ju inte. Kolla med Ski Unlimited om de kan hjälpa er www.skiunlimited.se

Kan tipsa om Badgastein i Österrike. Relativt billigt och bra system och backar. Passar de allra flesta tycker jag som åker med familjen med jättebra, medelbra samt bra åkare i familjen!
Men håller med "Mackann" att få tag i ngt företag som kan hjälpa er. Ni är väl sent ute för att kunna få tag i billigt men bra boende för så många som ni är. Men kontakta STS alpresor, deras specialite´ är bla badgastein vet jag. Därifrån kan ni åka kort skidbuss resa till Dorfgastein, Sportgastein och även Graukogel. Men liftsystemet i byn samt backarna är perfekta!

kontakta på någon av dessa!

konferensgruppen@alpresor.se

info@alpresor.se

Tel 0200-25 30 30

Lycka till och trevlig resa!
Maila gärna och berätta hur det gick!

Du kan ju kontakta Johan Blom på Imagova, han anordnar resa till Chamonix med väldigt mycket ungdomar!

johan@imagova.se

Tillbaka
Topp