Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ivo

Aktiv medlem
Tackar!
Men om jag lägger ut bild hemifrån Jämtland så hugger @Skantz som en kobra och lägger man ut en bild från alperna så är @STORPOTATEN framme direkt.
Ska se vad jag hittar i gömmorna 😉

Ivo

Aktiv medlem
7AE7661A-F8AE-40BD-8C2D-C4C763B7A42F.png

Ivo

Aktiv medlem
Den här nog lätt.
Bonus om man prickar in namnet på den närmsta liften (som ruvar på alpernas kanske bästa skogsåkning)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Skulle vilja säga Gressoney, men vet inte riktigt varför. Men jag gör det ändå.
Kanske tom Hotel Busca Thedy?

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Alpernas bästa skogsåkning är ett vågat påstående, särskilt från en som tycker att Col du Mouche i Verbier är att jämställa med Tväråvalvet! :LOL:;)

Nåväl, vi provar något nytt, som kanske bli alldeles för lätt, men det må så vara.
Det är visserligen inte min bild, men jag har åtminstone försökt censurera bort alla namn. Vilken skidort?

1614028439445.png

Senast ändrad:

Pillard

Aktiv medlem
Jag vill nog påstå att Jolandaskogen kan vara alpernas bästa skogsåkning. Brant som tusan så det kräver dock rejält dump (vilket det inte var när jag var där).

din tur igen @STORPOTATEN
Rejält dump hade vi men också väldigt varmt på låg höjd. Kan dock inte minnas nån skog som ens kom nära Montgenevre eller Put st Vincents glesa lärkskogar :)

Pillard

Aktiv medlem
Har verkligen inte en aning om vilken skidort det är. Den är ju onekligen ganska liten, ligger på rätt låg höjd och och har inte jättestor fallhöjd. Så tänker onekligen Österrike. Så det är väl bara att börja gissa på Fieberbrunn även om det inte stämmer alls.

Ivo

Aktiv medlem
Väldigt likt Pila (men vid närmare granskning ser jag att det inte stämmer)

fredw

Aktiv medlem
Det är Kappl... fasiken igen. Bodde i dalen på Kapplerhof precis bredvid ett sånt där mystiskt tjusigt rysshotell som aldrig dyker upp i nån läsbar söklista.
Fint, effektivt system och fina backar i Kappl.

fransosen

Aktiv medlem
Då börjar vi dagen på spåret. Vart är jag på väg? Toppen som är längst ut på ryggen framför mig. Står på glaciær och tar bilden samtidigt som man ser fjord.
DSC_0596.JPG

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp