Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fransosen

Aktiv medlem
Inget rætt æn. Och så kan det vara bra att inte se sig blind på Grånosi, det finns i varje fall 10 olika Grånosi i området.
Ny ledtråd vid bilden før øvrigt :)

fransosen

Aktiv medlem
så illa skal det inte vara att hitta om man ser mot fjorden. Men ni har varit rætt i nærheten, men børjat gå længre bort igen.

Bgn

Aktiv medlem
Tyvärr när en bild legat så länge är bilden i kombination med ledtrådarna för svår. Finns för många fjordar, fjäll och glaciärer att titta efter i sogn fjordane.

fransosen

Aktiv medlem
@Bgn ær nog så ja, man blir nog lite bortskæmd med att de flesta udda turerna i alperna blir hittade relativt snabbt :)
Och så har några varit helt i nærheten, så jag trodde det skulle løsa sig ganska snabbt. Ær inte vældigt många toppar med glaciær och samtidigt fjordutsikt, som dessutom ær populæra før topptur.
Men skal se om jag kan hitta en bild till!

Men en ledtråd till: det ær Sognefjorden man ser.

fransosen

Aktiv medlem
sorry, var inte tanken att det skulle bli så illa! Keipen ær ju faktiskt en topp dær jag træffat på andra svenskar.

@Anzom Helt rætt. Din tur!

Ivo

Aktiv medlem
sorry, var inte tanken att det skulle bli så illa! Det hær ær ju faktiskt en topp dær jag træffat på andra svenskar.
Men om folk ger upp så ligger toppen vid Balestrand, och Bjørnabreen. Kanske den finaste turen i området.

@Ivo Du har jobbat hårt før att hitta den, så næsta blir din.

tackar!
bild kommer lite senare ;)

Anzom

Aktiv medlem
Hårfin seger :)

Här kommer bilden!
20180202_080755.jpg

Bgn

Aktiv medlem
Skulle vara intressant att veta vart ligger Björnabreen /Hittar ej på kartan....

macl

Aktiv medlem
Tack, Så bra karta! Hittade till slut genom att ersätta bokstaven ö med norsk variant.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp