Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Pillard

Aktiv medlem
Känns faktiskt mer Japan, men kan inte för mitt liv komma på vilken skidort det skulle vara. Skylten känns helt klart Japan

Men får väl klämma till med en chansning på Rusutsu

steglund

Aktiv medlem
Känns faktiskt mer Japan, men kan inte för mitt liv komma på vilken skidort det skulle vara. Skylten känns helt klart Japan

Men får väl klämma till med en chansning på Rusutsu
Njae, till Rusutsu tar jag inte med en sju år gammal son. Han får inte ut något mervärde av att åka dit, tycker jag. 😉
Jag hade en fin Rusutsu-bild, men den var alltför lik en bild från min recension därifrån och den genvägen vill jag inte bjuda på. 🙃

Pillard

Aktiv medlem
Njae, till Rusutsu tar jag inte med en sju år gammal son. Han får inte ut något mervärde av att åka dit, tycker jag. 😉
Jag hade en fin Rusutsu-bild, men den var alltför lik en bild från min recension därifrån och den genvägen vill jag inte bjuda på. 🙃
Vi har redan påbörjat operation övertalning på 5-åringen. Hon verkar faktiskt lite småsugen på Japan nu... ;)

Pillard

Aktiv medlem
Va fan, det är ju Ramis. Men känns konstigt med raceskidor där...

Nu får jag skämmas lite men dottern vägrade åka i riktiga Mickelinas värld och ville istället åka i skogen på andra sidan

PisteCarver

Aktiv medlem
Snyggt! Inser så här i efterhand att vi går på den här kammen https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EQzeM/de-dog-pa-berget

Tillbaka till @PisteCarver igen då ;)
Den artikeln har jag inte sett.
Jag måste erkänna att jag aldrig varit i norra Sverige, men jag är hyfsad på geografi och efter att ha hittat namnet på det karakteristiska berget i bakgrunden och sedan berget Nallo i förgrunden, var det bara att approximera avstånd och vinkel till er position på en karta.
Otroligt vackert där uppe (antar att bilden är från vårvintern?), och beundrar er för de äventyr ni ger er ut på. Hamnar ni i en lavin så långt från civilisationen är ni ju "rökta"!?
Jag har åkt off-pist, men bara liftburen i Alperna och i unga år innan jag blev förälder. Sedan blev jag lite för "ängslig" för att fortsätta med det.

PS. Bilder från Alperna har jag mycket lättare att känna igen, där har jag sett många vyer och har ett lite nördigt intresse för berg. :geek:

Ny bild kommer men sedan går jag och lägger mig (måndag i morgon :()

Pillard

Aktiv medlem
Den artikeln har jag inte sett.
Jag måste erkänna att jag aldrig varit i norra Sverige, men jag är hyfsad på geografi och efter att ha hittat namnet på det karakteristiska berget i bakgrunden och sedan berget Nallo i förgrunden, var det bara att approximera avstånd och vinkel till er position på en karta.
Otroligt vackert där uppe (antar att bilden är från vårvintern?), och beundrar er för de äventyr ni ger er ut på. Hamnar ni i en lavin så långt från civilisationen är ni ju "rökta"!?
Jag har åkt off-pist, men bara liftburen i Alperna och i unga år innan jag blev förälder. Sedan blev jag lite för "ängslig" för att fortsätta med det.

PS. Bilder från Alperna har jag mycket lättare att känna igen, där har jag sett många vyer och har ett lite nördigt intresse för berg. :geek:

Ny bild kommer men sedan går jag och lägger mig (måndag i morgon :()
Mm, Sielmatjåkka åkte vi dagen innan :) Ja en lavin där är ingen kul grej. Vrider man min kamera lite mer åt vänster ser man den här sluttningen istället... https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/lavin-i-nallovara Dock hade vi med personal från fjällstationen och en fjällräddare med Rakel-radio och sin skoter parkerad nere vid Nallostugan. Så så mycket tryggare än vi var kan man nog inte vara där :)

PisteCarver

Aktiv medlem
Nu ska ni få en utmaning!
Därför bjuder jag på 9 bilder! :)
Vad heter skidområdet där vi är? (år 2015)

InkedScan23_LI.jpg
InkedScan24_LI.jpg
Scan28.JPG
InkedScan25_LI.jpg
Scan26.JPG

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Jag har mailat in bilderna till min kontakt på MUSK. Snart vet jag vad som står på skyltarna. :cool::)

PisteCarver

Aktiv medlem
Ja, det här var nog en utmaning, jag tror inte att så många svenskar har varit där och åkt skidor. Till regionen åker man oftast av en annan anledning.
Här kommer en ledtråd.
Vi bodde i en by nedanför "bergen", där ser det ut så här:
InkedScan31_LI.jpg

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp