Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KaitsuH

Aktiv medlem
Nu skall jag till gym. Snön är för blött för långdåkning. En ganska ny bild, och jag frågar nu bara skidområdet. Om bilden är för svår, jag kan skicka en lättare bild efter några timmar.
DSC_0534.JPG

Ivo

Aktiv medlem
hinterhux

edit: såg att man skulle ha med namnet på toppen. dessutom var jag för sen (som vanligt). alltid detta Österrike....

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ja jag har inte susning men tycker att det luktar lite Norge, så jag öppnar väl gissandet med en vild chansning - Röldal?
Åket? Store Topptindsturen?

KaitsuH

Aktiv medlem
Det är Zürs nedanför Hasenfluh med Trittkopf mittemot.
... och jag hoppar över ölen....
Helt rätt! Zürs, åket heter Hasenfluh Scharte. Mycket enkelt åk, men bra lutning och nästan alltid bra snö, då hela åket är i skuggan av berget Hasenfluh Scharte. Och norr sidan. (Kanske borde frun få nån skidsponsring, då jag har redan publicerad så mycket skidbilder av henne?)
Här kan ni se också Zürs.
st anton-10 026.jpg

Senast ändrad:

wertigo

Aktiv medlem
Ok. Den här gången blir det ingen toalettbild (beklagar @PisteCarver ;))
Eftersom jag skall till bolaget, och har lite annat att stå i, så lägger jag upp en bild som jag tror ni tar rätt snabbt (uppenbara ledtrådar finns...)
Den här gången söker jag rätt och slätt orten.

21427587_10154688534127714_1154479777551604017_o.jpg

På era platser, färdiga, gå!

Hawk100

Aktiv medlem
Tycker jag känner igen gravstenarna över modiga guider. Ni vet: There is bold guides and there is old guides. But there is no bold and old guides.....

FWahlberg

Aktiv medlem
En snabb googling hjälper en att ta sig till "Mountaineer's Cemetary" och BauMarktCenter i Zermatt. Men även jag var någon minut för långsam.

wertigo

Aktiv medlem
Tycker jag känner igen gravstenarna över modiga guider. Ni vet: There is bold guides and there is old guides. But there is no bold and old guides.....
Stämmer! Bilden är tagen från hotellet som drivs av Max Julen (olympisk guldmedaljör i os i Sarajevo, 1984). En ganska tystlåten herre, som dock körde mig och min vän till tåget efter att vi bott på hans hotell. Var ju tvungen att fråga om han kände Stenmark. Svaret blev: "I have met him many-many times"

Fun fact, Stenmark tilläts inte att ställa upp av FIS, pga att han hade accepterat "promotional payments", direkt, istället för via svenska skidförbundet:

@Hawk100 Take it away!
[EDIT]: @Hawk100 Snygg edit på Jerry'n i mitt förra bidrag ;)

Hawk100

Aktiv medlem
Då tar vi en i mitt tycke svår bild.....
Men ni är ju då jäkla vassa!!!
6C436706-2C99-4469-B60D-344D18718C19.jpeg

Vad heter skidorten....

Saltum

Medlem
Hmmm, inte alperna men ser inte ut som Sverige eller Norge heller, tycker jag. Finland kanske? Aldrig varit där och känner bara till Levi med skidbackar. Gissar på det!

KaitsuH

Aktiv medlem
Är vi ännu i Europa? (ursäkta mig att jag använde ordet vi, är bilden fra Europa?) Mt. Grouse?

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
Ser ut som hav i horisonten eller?
Ja! Och moderna hus, gammaldags el kablar, ???. Fan i helvete, jag har förlorat redan 1,5 timmar för det här. Någonstans i USA eller Kanada?

P.S. har ivrigt försökt att kolla föralperna också. Om jag sku ha arbetat för pengar så mycket jag har kastat bort min tid här, jag kunde ha sparat/tjänat pengar för minst 2 Alpresor hittills!

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem
Sorry!
Har varit onärvarande pga strul med äldre anhörig.
Söder om Sveg norr om Kilimanjaro och ja Jättepomfritten du får svara....

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Så trevligt. Känner inte alls igen mig, men har en tanke fast jag får inte ihop det med höjden på bergen riktigt. Men bilder och kartor har lurat mig förr.....
Är det från Säntis med utsikt mot det schweiziska plattlandet?

Hawk100

Aktiv medlem
Kul att jag lyckades lägga upp något klurigt.....
Även om Bakpotatisen har helt fel är han ändå närmst hittills. Men då vill jag påpeka att han inte ens är nära....
men rätt bergskedja är det i alla fall! 😉

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kul att jag lyckades lägga upp något klurigt.....
Även om Bakpotatisen har helt fel är han ändå närmst hittills. Men då vill jag påpeka att han inte ens är nära....
men rätt bergskedja är det i alla fall! 😉
Skitkul.
Men rätt bergskedja i alla fall, då är det bara några tusen orter kvar att beta av!

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Inte så nära alltså.... är det från La Clusaz med utsikt mot det franska plattlandet? Då får jag visserligen inte ihop det med husen, men ni kanske är lite utanför La Clusaz?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp