Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

jaksu

Aktiv medlem
Bilden är från januari 2013 och jag letar efter namnet på backcountryområdet där vi står. Fru Jaksu testade splitboard första gången.
fv6EqaUrnyEvToz34Xzl.jpg

Ivo

Aktiv medlem
Hm, varför går inte skidbackarna ända ner i dalen..? Känns norskt. Kan det vara Gausta?

PisteCarver

Aktiv medlem
Var är scando-maffian när vi behöver dem? :rolleyes:
Inte ens de klarar av att identifiera det norska berget på bilden. Det går ju tjugo sådana på dussinet i Norge, utav några 10.000 liknande.
Om jag säger Store Norgetinden räcker det för att få rätt? ;)
Det var i alla fall första gissningen på fem timmar...

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Ovanlig form på berget. Det liksom jäser. Det minns man nog om man varit där.
Edit: Vet inte om detta är Norge, men efter några veckors googlande inser jag att jag förut inte riktigt fattat hur otroligt vackra berg de har.

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kom igen @jaksu, släng ut en liten ledtråd på var Fru Jaksu kämpar sig uppåt. Så vi alpgökar kan slänga in en gissning i Scandomaffians frånvaro....

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Hade bestämt mig att alltid gissa Storsola på nordiska fjäll, men så satt jag i möte när det faktiskt kom. Gissar på det ändå, finns nåt att gå på för eventuella ledtrådar. :ROFLMAO:

PisteCarver

Aktiv medlem
Nu gissar jag på Stortinden, bra odds på den i Norge. 😁
Och är det fel så säger jag Yding Skovhöj på Jylland.

KaitsuH

Aktiv medlem
Smörbottfjellet? Nu måste jag läsa Halvor Hagens Toppturer i Romsdalen. Men, Romsdalen är vår absolut favorit, tillräckligt med också läsare toppar under 1000 meters uppåkning.

Senast ändrad:

Ivo

Aktiv medlem
Fjället känns liksom lite för lågt och bulligt för att ligga i Möre-Romsdal.
Nu har jag dammsugit FATMAP och hittar det ändå inte (och då har jag även turat en del i fylket)

jag ger upp!

Hawk100

Aktiv medlem
Bra där Ivo!!! Låt oss slippa Skandinavien nu och ta med oss till resten av världen som vi en gång i tiden var välkomna till..... 😉

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp