Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

jaksu

Aktiv medlem
43etyc.jpg

FWahlberg

Medlem
Tack @Ivo som prickade in toppen bakom Kvanngrönibba! Förenklade letandet en del.

För att inte göra alltför många besvikna så provar vi med något lite högre igen.

1614456866142.png
1614503252067.png

Var är dessa bilder tagna från?

Senast ändrad:

Ivo

Aktiv medlem
Den typen av lavinstaket finns väl bara i alperna? Annars kunde det lika gärna vara Norge, usa eller Chile 🥴

Hawk100

Aktiv medlem
Ingen som vill göra bort sig och börja gissa och PisteCarvers fantastiska satelitradar verkar ha fastnat i låst läge på Melloutsändningen, så jag tar mitt ansvar o kastar ut mig en chansning på Diavolezza.....

FWahlberg

Medlem
Det är inte Diavolezza. Men nu är vi iaf i rätt bergskedja.

För att få fart på tråden igen så har jag lagt till en bild där jag "vridit kameran" lite åt höger ned mot dalen.

PisteCarver

Aktiv medlem
Som @Hawk100 skrev har satellitlänken varit off-line ett tag, man måste ju vårda sitt "andra liv" också.;)
Men nu har jag slagit på den och kan berätta att det är Badgastein där nere i dalen.
Och bilden är tagen från Kreuzkogel, Sportgastein.

FWahlberg

Medlem
Som @Hawk100 skrev har satellitlänken varit off-line ett tag, man måste ju vårda sitt "andra liv" också.;)
Men nu har jag slagit på den och kan berätta att det är Badgastein där nere i dalen.
Och bilden är tagen från Kreuzkogel, Sportgastein.

Helt rätt. Visst är det från Kreuzkogel, Sportgastein som panoraman nedan är tagen från. Och som jag var taskig nog att bara klippa ut Zitterauer Tisch från, här med lite "Alaska-liknande" utseende. Till vänster ser ni även deras "Panoramakugel", som hade blivit nästa ledtråd ifall inte satellitlänken kommit igång igen.

1614508881690.png

Din tur igen @PisteCarver

PisteCarver

Aktiv medlem
Nej, frågan gäller vilken ort som ligger nedanför det markerade berget.
Annars var det en rolig ordvits som jag inte hört tidigare - den sparar jag i minnet! ;) :)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Tjooo...Är våren här nu?! Flott dag.
Då ska vi se vad PC har hittat på för nåt.... Det inringade berget är välan Reichenspitze så då är ju frågan vad byn i dalen nedanför heter? Torde vara Königsleiten du är ute efter?

Backdropet är för övrigt ganska likt en av mina egna bilder... :)
1614530232866.png

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Nu är ni nära flera av er!
Men ni får ta en detaljkoll till på kartan för att hitta rätt svar. ;)
@STORPOTATEN har nästan exakt samma vy, men jag tror att din bild är något längre ner från Isskogel.

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag ger rätt för Hochkrimml även om det egentligen är skidområdet ovanför orten Krimml som var tänkt som svar.
Står man i byn Krimml så tittar man brant uppåt på det i bilden markerade berget.
Gerlos som flera gissade på ligger en dal hitom, direkt nedanför den första sluttningen.
Din tur @Kalle_Luzern !

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ok, lite efter skidsäsongsslut är den här bilden tagen men med nysnö i juni! Vad heter bergsstationen där jag tagit bilden?
1614532810452.png

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp