Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Pillard

Aktiv medlem
Jag såg den trådens ämne och fick direkt samma tanke men du hann före. Vågar man fråga hur/varför ettan kom dit?
Vet faktiskt inte, men jag misstänker att det ska symbolisera upprördheten när man har så bråttom att man råkar släppa "shift"-tangenten lite för tidigt...

waxoff

Aktiv medlem
Vet faktiskt inte, men jag misstänker att det ska symbolisera upprördheten när man har så bråttom att man råkar släppa "shift"-tangenten lite för tidigt...
Det var väl hen @jibberish som var antingen upprymd eller upprörd som var föräldern till det. Det fanns mycket att reagera på även förr, såsom björkpollen, Skåne och mycket, mycket mer!!1

Edit; ursäkta trådkapningen..!1

dannedieharder

Aktiv medlem
Tänkte att jag skulle låta tiden ha sin gång för att se om det blev några vettiga gissningar så att jag kunde leda er rätt, men icke.
@Bgn är närmast med Skamdalsrenna men det är inte rätt svar.

Ny ledtråd kommer i inlägget.

dannedieharder

Aktiv medlem
Men äntligen🙏 Tack @Bgn, din tur nu.
Novarännan ligger på min to-do lista men det är svårt att tajma.

Kräver ”säkra” förhållanden och dessutom bör den göras hyfsat tidigt på säsongen medans snön/isen ligger på anmarschen.

För ett tjugotal år sedan var två vänner med om en otäck olycka med lycklig utgång när det släppte i rännan ( är omnämnt i artikeln med).

Bgn

Aktiv medlem
Tar jag en skandinavisk bild går det väl en mindre evighet innan nån gissar rätt.
Vi provar med den här, var är vi på väg, var slutar åket?
Ledtråd, vi åkte upp i ett land och ner i ett annat

DSC_0233.JPG

DSC_0236.JPG

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Inte helt lätt... Jag skulle vilja säga La Grave, så jag säger Villar d'Arene?

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ledtråden hjälpte verkligen...
Lite mer av en kulle på den här bilden, men högre berg finns i närheten. Var är bilden tagen och vad heter berget/kullen på andra sidan sjön? Det till vänster med alla hus alltså. :giggle:
IMG_1836.jpg

PisteCarver

Aktiv medlem
Det där med vyer från byar är alltid lite knivigt eftersom man inte vet vilken zoom som använts.
Bergf-n har jag hittat men jag säger med viss osäkerhet byn Sardières.
Edit: Kan också vara från Bramans eller Le Vernay.

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Nu bjuder jag på en snygg bild med massor av ledtrådar/detaljer i (vill inte censurera något i den), håll till godo!
Vad heter byn man kan se där nere i dalen?
Clip610_.jpg

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp