Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Då hystar vi upp detta ståtliga berg, som är nog så ....igenkännbart. Men lite googling skall ni få sysselsätta er med - namn och höjd på berget, samt ort jag befinner mig i.

Obs, det är inte jag som vågsurfar.

1614761560557.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Tänkte Annecy direkt, men blev först tveksam för berget såg högre ut än 2351m...
Nu kanske det blir knivigt, vi får se. Har man åkt förbi vet man var det är...
För att inte göra det för lätt, vad heter åket och från vilken lift når man det?
IMG_2535.jpg

1614764317065.png

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Det finns ett vackert isfall i pisten från Lagazuoi till Armentarola (men det är nog inte där)

1614764184304.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja, Engelberg stämmer (så klart). Lägger till en bild utan dimma som nog kan hjälpa att orientera inom skidområden.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Sulz från Jochstock-liften, alternativt Klein Sulz från Jochpass-liften.?
Trodde ni var i möten? :ROFLMAO: Det är en av de så kallade Eiszapfen-couloirs i Mellan-Sülz. Körs mest från Jochstock-liften, görbart från Jochpass om man hittar väldigt väl där ute...
På andra bilden skymtar Trübsee-hopper som binder ihop de två delarna av skidområdet.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Trodde ni var i möten? :ROFLMAO: Det är en av de så kallade Eiszapfen-couloirs i Mellan-Sülz. Körs mest från Jochstock-liften, görbart från Jochpass om man hittar väldigt väl där ute...
På andra bilden skymtar Trübsee-hopper som binder ihop de två delarna av skidområdet.
Det gäller att leda mötena så man kan styra längden på dem... :)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Det var riktigt pissväder när vi var här, så jag lånar en bild, vad heter skidorten?
Kan kanske vara lite klurig då bilden säkert kan likna åtminstone 20 andra skidorter.... :LOL:

1614774008211.png

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Grosseck/Speiereck – Mauterndorf/St. Michael

Edit glöm detta här nedanför...
Campo Imperatore
edit: klickpanik... servern nere?!?
Annars någon av de övriga 20 små skidorterna i södra Appeninerna... Men så kan man kanske inte svara.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp