Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Heddious

Aktiv medlem
Ooooh, korsvirke! Så Jura/Vosges eller Schwarzwald kanske? Fast jag har ingen aning om vad skidorterna där kan tänkas heta.

PisteCarver

Aktiv medlem
Här kommer några ledtrådar till:
Nedan ännu en bild från den lilla byn vi bodde (sommarbild denna gången), som finns på Unesco's världsarvslista och tar emot 2 miljoner besökare årligen.
Regionen är mycket känd för sin gastronomi, måltiden på nedersta bilden är från en restaurang i byn (flaskan på bordet avslöjar en del).
Skidområdet ligger ca 50 km därifrån och det tog en knapp timme att köra dit på morgonen.

Scan32.JPG
Scan33.JPG

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Det är Martigny där nere och ni står någonstans i Verbier-området?

jaksu

Aktiv medlem
Vi är inte i Schweiz. Dock har staden där nere ungefär lika många invånare som Martigny enligt Wikipedia.

jaksu

Aktiv medlem
Nope. Vi är i den tysktalande delen av Alperna.

fredw

Aktiv medlem
Kanske det Italienska namnet (Plan de Corones) nu blir allt mindre använt... :) Har tänkt åka dit många gånger. Har hört att det är fint för familjer.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Hintertuxer Gletscher/Gletscherbus 3 Bergstation? Har den ett eget namn?

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Eller är det Natur Eis Palast du far efter? Men det är väl inte riktigt samma sak? Jag känner mig förvirrad.

lulebjorn

Medlem
Natur Eis Palast verkar vara en crevasse!? Skulle också gissa på Gletscherbus 3 då

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp