Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
OK här kommer en fråga för er med känningar inom SÄPO etc. På bilden har det nämlich smüügit in sig några misstänkta filüührer! :cautious::rolleyes:

1. Skidort?
2. Namnge individerna i de fyras gäng, dessa "usual suspects" som på bilden lömskt lurkar i gränsen mellan snö och skog. Deras agentnamn här på Freeride.se räcker.
3. Vem är Keyser Söze? (Den behöver ni iofs inte svara på.)
4. Detta meddelande kommer att självförstöras 2 minuter efter att ni öppnat det (om inte er brandvägg är korrekt konfigurerad).

Jag vill totalt alltså ha 1+4 korrekta svar.

unnamed - Kopia.jpg

fredw

Aktiv medlem
Åre, utifrån sjön där nere...

Filürerna:
Storpotaten
Hawk100
Wertigo
Ivo
Filürerna är korrekt namngivna och kommer att rapporteras till lämpliga instanser för omhändertagande och fostrande åtgärder. Din insats har noterats!
Men skidorten är tyvärr inte korrekt.

fredw

Aktiv medlem
Man vill ju vara med i leken, så jag gissar på;
1: Isaberg
2: Vertigo, Hawk100, Ivo del Brallo och undertecknad.
3: The usual suspect är @PisteCarver
4: Ok, uppfattat.
Ja där satt den. Isaberg/Hestra för ca 10 dagar sedan, och alla filüürerna korrekt, med marginal för mindre stavfel.
Vad gäller Keyser Söze så tror jag det är bäst vi lämnar den frågan, kanske inte alla har sett filmen ännu (gör det då).

Tillbaka till Storpotaten (om han inte blivit uppsamlad ännu!)

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Ja där satt den. Isaberg/Hestra för ca 10 dagar sedan, och alla filüürerna korrekt, med marginal för mindre stavfel.
Vad gäller Keyser Söze så tror jag det är bäst vi lämnar den frågan, kanske inte alla har sett filmen ännu (gör det då).

åh, faan: Smålands Åre (inte undra på att jag tyckte det såg för flackt ut på andra sidan sjön)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Hoppla, det var otippat!
Vi provar dessa bilder då..... Efter ett par dagars snöande spricker det upp och man får se var man är...vilket är vad då? Skidorten tack.

1614780848261.png

1614780876303.png

wertigo

Aktiv medlem

Oj, hur hamnade jag i det fina sällskapet? 🙂

PisteCarver

Aktiv medlem
Har suttit upptagen i möten.
Nej, det är föralper - Matrei är högre.
För mycket att gissa på och för lite kännetecken att gå på (om man inte råkar ha varit där och sett just det "lilla berget" på bilden förstås) :(
Med tanke på den franska "byhålan" Glieres/Bramans igår kväll så tror jag att @STORPOTATEN nu har börjat gräva djupt i de egna arkiven. ;)
(eller så vill han bara göra det svårare för oss, han verkar ha besökt de flesta hörnen av Alperna - undrar hur många semesterveckor per år som han har?:unsure:)

Kan vara alltifrån Bayern/Österrike gränsen till franska föralper.
För mycket att "scanna av". ;)

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Har suttit upptagen i möten.
Nej, det är föralper - Matrei är högre.
För mycket att gissa på och för lite kännetecken att gå på (om man inte råkar ha varit där och sett just det "lilla berget" på bilden förstås) :(
Med tanke på den franska "byhålan" Glieres/Bramans igår kväll så tror jag att @STORPOTATEN nu har börjat gräva djupt i de egna arkiven. ;)
(eller så vill han bara göra det svårare för oss, han verkar ha besökt de flesta hörnen av Alperna - undrar hur många semesterveckor per år som han har?:unsure:)

Kan vara alltifrån Bayern/Österrike gränsen till franska föralper.
För mycket att "scanna av". ;)
Ok ok, jag hör vad ni säger, och ja den är klurig, men det är ju bara för att du tar allt som har tillstymmelse till minsta lilla ledtråd.. Det kan vara allt från en speciell sorts näbbmus vid vägkanten till en överstruken skylt vid vägkanten som det står Les Glieres på.. ;)

Well well, det här skall nog få er på hugget och minska ner på området att leta i:
1: Det är återigen söder om "Main alpine ridge".
2: Det är i Österrike.

Tror vi börjar där. Happy hunting!

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Inte för att jag har identifierat något men det liknar lite terrängen i Nassfeld/Hermagor.
Jaha, du ser ju. Så fort man piper fram en ledtråd så smäller det. 👊
Nassfeld är det på bilderna. Väldigt trevlig och lekfull terräng vill jag påstå. Verkade vara bra fart på afterskin också, men den hoppade vi tyvärr över.

@PisteCarver - you're up!

För hugade utanför-pisten-åkare visar denna lilla film upp några trevliga sidor från just Nassfeld (och Tarvisio).

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Nassfeld är det på bilderna. Väldigt trevlig och lekfull terräng vill jag påstå. Verkade vara bra fart på afterskin också, men den hoppade vi tyvärr över.

Imponerad av hur många alporter som du har besökt!
Där ligger jag garanterat i lä.
Nu ska jag avslöja något (även om jag exponerar en svaghet). Jag har aldrig åkt skidor öster om Zell am See!
Men innan ni tänker ut nästa drag - jag har lite halvkoll på de flesta regionerna i Alperna ändå....;)

Jaha, vad ska jag lägga upp nu då?
Risken är ju att @STORPOTATEN klipper den direkt!
Och göra den svår för honom.... vem ska då klara den?:unsure:

Någon som har hittat en svaghet?
Ja, det finns ju Japan och Norge t ex, men jag har ju själv rätt dåligt med bilder därifrån. :(

PS. Ingen som har bergsvandrat i Himalaya?
Hade ju varit mega-häftigt att få se bilder därifrån!

Ge mig en liten stund, har lite att fixa.

PisteCarver

Aktiv medlem

För hugade utanför-pisten-åkare visar denna lilla film upp några trevliga sidor från just Nassfeld (och Tarvisio).
Är det du och @Hawk100 ?

PisteCarver

Aktiv medlem
Vi har faktiskt redan haft planetens högsta berg dal till topp i den här tråden - Denali! (y)
Och Mont Blanc (från Chamonix) är högre än både K2 och Mount Everest.
En "kuggfråga" att fundera på innan jag lägger upp nästa bild kl 18.45 - vilket berg från fot till topp är jordens högsta?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp