Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Vi har faktiskt redan haft planetens högsta berg dal till topp i den här tråden - Denali! (y)
Och Mont Blanc (från Chamonix) är högre än både K2 och Mount Everest.
En "kuggfråga" att fundera på innan jag lägger upp nästa bild kl 18.45 - vilket berg från fot till topp är jordens högsta?
Var väl nåt Sydamerikanskt om jag inte missminner mig.... Aconcagua? Eller var det Cotopaxi? Borde ju jag veta som varit där för bövelen...

PisteCarver

Aktiv medlem
Nu kör vi en bild på en vacker alpby.
Vad heter den?
Clip620_.jpg

fredw

Aktiv medlem
Någon skrev klokt om detta här...

"Om du lastar skidorna i din SUV upp till Mauna Kea på Hawaii en dag när det snöat där (vilket händer) så kan du berätta att du har åkt skidor på det berg med högst total fallhöjd på planeten jorden. Iofs bara 4205 meter från toppen till havsytan men hela 10280 höjdmeter från toppen till bergets bas en bra bit under havsytan där dock snötillgången är riktigt usel."

PisteCarver

Aktiv medlem

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Vi har faktiskt redan haft planetens högsta berg dal till topp i den här tråden - Denali! (y)
Och Mont Blanc (från Chamonix) är högre än både K2 och Mount Everest.
En "kuggfråga" att fundera på innan jag lägger upp nästa bild kl 18.45 - vilket berg från fot till topp är jordens högsta?
Har Denali varit uppe i tråden?
Trodde jag var ensam här om att ha varit på den underbara platsen 😉

Edit: det är Manali jag varit i (ungefär samma fallhöjd som Chamonix- Mont Blanc)

Pillard

Aktiv medlem
Dit vill jag åka, men det blir tyvärr inte detta året...:(
Det är tyvärr inte svaret på bildgåtan heller.
Livigno är trevligt och framför allt en ganska stor och trevlig by. Dock var kanske inte åkningen så jätteutmanande. Men gillar man stora carvingautostrador som inte är för branta så kan man verkligen få sitt lystmäte

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp