Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hawk100

Aktiv medlem
Va??? Skulle en byhåla (med en knapplift) i Mauriennedalen vara svårare än en byhåla mitt i Zillertal....???
😉

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Inte en gissning. Gick alla och la sig, eller var den för klurig?
Där finns ju både lift, flera höga berg, samt snö och sten.... :)
Nåväl...det ligger i alperna, men varken söder eller norr om "Main alpine ridge". Och .....i Österrike.

fredw

Aktiv medlem
Untertauern? Typ...
Alltså Heiligenblut am Großglockner eller vaff det kan heta

Edit: Har nu lärt mig att det finns ett PC-moderkort som heter Alpine Ridge. Man blir allmänbildad här!

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Sorry...men ähh!! Så kom han och snodde den igen. Sitter och lurar där liksom... :LOL:

Du igen @PisteCarver
En österrikisk dal som mynnar ut i söder och slutar i norr med höga berg - det finns det inte många av.
Så fort ledtråden Österrike kom var jag på Mölltal, men fick inte till vyerna (har inte varit där. Och så blev jag förvillad av den gamla sittliften, finns den där fortfarande?
I början var jag och letade i höglänta italienska dalar.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
En österrikisk dal som mynnar ut i söder och slutar i norr med höga berg - det finns det inte många av.
Så fort ledtråden Österrike kom var jag på Mölltal, men fick inte till vyerna (har inte varit där. Och så blev jag förvillad av den gamla sittliften, finns den där fortfarande?
I början var jag och letade i höglänta italienska dalar.
Filmen är från 2018 då jag var där, och då var den uppenbarligen kvar i alla fall. 🤞

PisteCarver

Aktiv medlem
Vad heter den här mycket vackra alpstaden?
Jag har lämnat två ledtrådar kvar i bilden. :)
Clip630_.jpg

FWahlberg

Aktiv medlem
Jag inser att jag inte har fullt lika stort repertoar av orter eller berg som en del andra här. Så i brist på annat tillgängligt så slänger jag in en bild på den lokala "backen".
Vilken är det?

1614813916484.png

fredw

Aktiv medlem
Snyggt!
Vipiteno eller Sterzing som nog invånarna skulle föredra att man säger (Sydtirol och tyska gäller här!)
Din tur @FWahlberg !
Skam att jag missade den. Har sovit över där två ggr, iofs i utkanten. Ena gången insåg vi först efteråt att vi stupat i säng utan att bädda! 😳 Madrasskydden av orange frotté såg så sköna ut. Eller om det skulle vara så. Vi vet fortfarande inte.
Hann ni testa backarna? De ser ok ut från motorvägen!

FWahlberg

Aktiv medlem
Den här backen hade tidigare en skidlift (med en kapacitet på 1200 åkande i timmen) och fallhöjd på ca 60 m.

FWahlberg

Aktiv medlem
Lövhultsbacken är tyvärr fel.
Och brant är det. Enligt uppgift var backen "nästan svart" (vad nu det betyder)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp