Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Inte Saalbach denna gången heller. Det är inte inplanerat förens vecka 10. 🤞
Och inte Österrike över huvud taget faktiskt.
Däremot kan jag avslöja att det feta berget är baksidan av en mycket känd skidort....

fredw

Aktiv medlem
Otroligt. Jag diskar och städar och ni lägger upp mina berg. Jag har bott ett år i Bloomington på slätten nedanför Big Bear, strax utanför San Bernardino.

Pillard

Aktiv medlem
Inte Saalbach denna gången heller. Det är inte inplanerat förens vecka 10. 🤞
Och inte Österrike över huvud taget faktiskt.
Däremot kan jag avslöja att det feta berget är baksidan av en mycket känd skidort....
Nästa vecka? Är Österrike ens öppet då? Vi var i Zell v11 för ett år sen. De stängde allt direkt när vi hade åkt hem...

PisteCarver

Aktiv medlem
Hade du skrivit Rosiere från början? Eller la du till det nu?
Det la jag till innan du har svarat ditt!
Det är ingen edit tid emellan.
Storpotaten har klickat precis mellan mina inlägg och du hade inte haft en aning om du inte sett det jag skrivit.
Jag hittade Aiguille Rouge direkt.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kom igen, det är fortfarande match här!
Sudden death, och med tanke på vinkeln mot Aiguille Rouge.finns det bara ett vettigt alternativ kvar nu när det inte var Rosiere/Thuile.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kom igen, det är fortfarande match här!
Sudden death, och med tanke på vinkeln mot Aiguille Rouge.finns det bara ett vettigt alternativ kvar nu när det inte var Rosiere/Thuile.
Jaha Bonconseil heter tydligen byn mer känd som St Foy...hade inte koll på det. Vilket innebär att @PisteCarver sopade hem det.

På bilden är vi uppe på Pointe de la Foglietta för att köra ner mot liftarna igen. Då får man denna fina utsikt mot baksidan på Aiguille Rouge (Les Arcs) En baksida jag tyvärr inte åkt. Än. Måste planeras in. Börjar bli för mkt att planera in nu.

Rokk on @PisteCarver

Pillard

Aktiv medlem
Jag menar mest att det inte är dags att öppna arkiven från Saalbach förens under vecka 10... :)
Jaha! Kan vara bra att lägga på minnet. Har stört ihjäl mig på att vi aldrig orkade ta oss över så jag har bilder därifrån. Skidskolan var bara 10-15 och det är lite tight tidsspann att åka över på....

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Nja, du svarade att det var från La Thuile "MOT" St Foy... ;)
Korrekt, och därför sade jag att det var så nära att det nästan var rätt.
Men byn BonConseil ger jag rätt för då det är där liftarna börjar, även om det är mer känt som St Foy.

1614895824429.png

Pillard

Aktiv medlem
Det här är ju det jobbiga med alperna. Bynamnen flyter ju i varandra och kan skilja mellan tre hus liksom. Ska man tro Google maps finns det ett Bonconseil mellan La Plagne och Bourg st Maurice. Sen finns det ett Bon Conseil på parkeringen till Sainte Foy typ...

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp