Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Där så! :) Länk till info om kälkbacken, påstås vara den längsta i världen. Vi gick inte hela vägen till toppen, är en rejäl promenad...
På andra bilden ser man utlöpare från Schreckhorn till vänster och Eiger till höger. I bakgrunden Fiescherhörner med tre toppar runt 4000 m. Bjuder på en bild på den kända nordväggen:
Visa bilaga 8372
Den vyn har jag sett en gång för länge sedan just från First, mäktigare än Zermatt!

Pillard

Aktiv medlem
Så svårt var det :) En av de mer positiva överraskningarna på turen på Highway1. Startade den mest sceniska delen av vägen på morgonen i Monterey och gjorde avstickaren på 17 mile road, rakt genom Pebble Beach. Sjukt coola hus (ett av dem kan noteras på första parkett mot Stilla havet på ena bilden), mängder av lyxiga bilar och smått surrealistisk miljö. Resten av Highway1 ner mot Santa Barbara går inte av för hackor det heller.
DSC01269.JPG

DSC01278.JPG

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Carmel i närheten också..! Clint Eastwood var borgmästare där en gång.

Vi gräver i fotoarkiven.

fredw

Aktiv medlem
En skidort.
Inte mycket detaljer på bilden men har man åkt här så minns man nog känslan.

Ledtråd 1: Mycket nära mig på bilden finns en bobsleigh-bana som en del av er nog har sett. Ser det inte bekant ut på något sätt?

472D968A-5E10-402F-A91E-BBBE862556A2.jpeg

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Håller hoppet uppe för att Saalbach kommer till slut :)
Den kommer inte att komma i mina bildgåtor, för jag har aldrig varit där. Har aldrig förstått vitsen med att åka till en alport där huvuddelen av åkningen ligger i sydsluttningar mellan 1000 och 1800 möh.
Enligt mig en ”suckers ski resort” där bergen liknar en något förstorad version av Hallandsåsen!
Så, nu har jag sågat Saalbach också - alltid retar det nån... ;)

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Jaha, du @fredw .... den var ju inte lätt, bilden visar inte mycket.
Men om jag ska säga något, så får det bli Corvara - Alta Badia.
Gute Nacht!

fredw

Aktiv medlem
Inga rätt och jag instämmer om Saalbach. Inte ens att det nu är ihopbyggt med Hinterglemm har lockat mig... Liksom många österrikiska orter där högsta skidåkningen mystiskt anges till ”2000 m” men i verkligheten är typ 1786 m 😀

Ledtråd finns nu i originalinlägget.

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Bob kör man ju i Cortina om jag minns rätt.
Och berg som liknar de som skymtar bakom träden finns ju också i Cortina.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Visst är det Cortina! Igen. Det var i denna skog som Roger Moore blev jagad av fula filurer på MC ända ut i den gamla olympiska bob-banan. Som ligger några hundra meter från där jag står.
PC igen!

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag hoppas att ni får jobba lite med den här bildgåtan, mina senaste har ni ju knäckt ganska snabbt!
Vad heter orten på bilden?
Den ligger i Alperna men det är ingen skidort. Jag tror att många av er har kört igenom här, så nu får ni kolla kartor och leta vyer. :)

Ledtråd 1:
Den här vägen leder till ett bergspass som man alltid passerar när man ska till eller från skidorter i den här delen av landet (frågan gäller fortfarande vilken ort det är på bilden).

Clip710_.JPG

Ledtråd 2:
Så här ser det ut på väg mot byn som frågan gäller. Bergspasset ligger sedan efter byn. Vi är på väg hemåt.
Clip711_.JPG

Ledtråd 3:
Toppen på bergspasset.
Clip712_.JPG

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Ny börjar det bli aktivitet i tråden! :)
Men... t o m SP är rejält fel ute.;)
Alldeles strax lägger jag upp en bild till.

Edit: Ledtråd tre med bild tillagd.

macl

Aktiv medlem
Det är den som är på bilden......sedan kommer jag inte vidare.....kanske Imst?

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp