Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Rätt gissat. Varsågod!
Ja, kvalificerat gissat. :sneaky: Tog fram karta och så...
Här kommer en bild från 2015. Eftersom man inte ser så mycket, men tror att en del har åkt här: Söker namnet på berget som det här åket går på, bonuspoäng för namnet på åket. Liftburet, inget turande behövs för att komma dit.
045.JPG

IMG_0062.JPG

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Lägger till en bild till i originalinlägget, nästa skandinav... :LOL: Kanske 200 fhm längre ner och man ser ner mot dalen.
Inte Tête moute/Bellecombe heller...

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Snyggt @Ivo ! Gemsstock vid Andermatt är det. Bilderna tagna i Felsental som även ger namn till åket. Ca 1500 fhm, men första 100-150 i pisten från toppstationen för att komma till västra delen av berget och Sankt Anna-glaciären. Till skillnad från många andra åk som går hela vägen ner till dalen i Andermatt är det en ganska kort platt bit tillbaka till dalstationen.

Ivo

Aktiv medlem
har varit i Andermatt två ggr. Men aldrig åkt på Gemstock. Det vräkte ned och vi hade kalasåkning bland buskarna ovanför Hospental. När jag var i Andermatt förra året så fann jag till min fasa att Hospentalliftarna var nerplockade 😩.

Här kommer en bild som är tagen för några timmar sedan (till skillnad från era gamla goa semesterbilder 😉)
Eftersom jag skrivit i tråden var jag är så krävs exakt svar nu!

Bilagor

• 0F91B776-EEFF-45A6-AA8E-FF1305FA5BEF.jpeg
    0F91B776-EEFF-45A6-AA8E-FF1305FA5BEF.jpeg
    688.7 KB · Besök: 53
Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
har varit i Andermatt två ggr. Men aldrig åkt på Gemstock. Det vräkte ned och vi hade kalasåkning bland buskarna ovanför Hospental. När jag var i Andermatt förra året så fann jag till min fasa att Hospentalliftarna var nerplockade 😩.

Här kommer en bild som är tagen för några timmar sedan (till skillnad från era gamla goa semesterbilder 😉)
Eftersom jag skrivit i tråden var jag är så krävs exakt svar nu!
Ja, de stängdes, vet inte exakt när för det var före mitt första besök där. Gemsstock är rätt svåråkt i dåligt väder... Aldrig åkt på Oberalp-sidan där de investerat massivt på senare år.

Ivo

Aktiv medlem
Snyggt @Ivo ! Gemsstock vid Andermatt är det. Bilderna tagna i Felsental som även ger namn till åket. Ca 1500 fhm, men första 100-150 i pisten från toppstationen för att komma till västra delen av berget och Sankt Anna-glaciären. Till skillnad från många andra åk som går hela vägen ner till
Ja, de stängdes, vet inte exakt när för det var före mitt första besök där. Gemsstock är rätt svåråkt i dåligt väder... Aldrig åkt på Oberalp-sidan där de investerat massivt på senare år.

————-
Oberalp-sedrun är en orgie i nya, moderna liftar. Det ge att hitta fin åkning där - men jag föredrar gamla skraltiga liftar, billiga liftkort och mycke puder!
Lillskutan är nära men Inte rätt 😉

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Veckan är 9 och året -91. Uppenbarligen inte det bästa snöåret.
Vad heter skidorten och vad heter dalgången?

1615196406563.png

1615196451008.png

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp