Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Vinet är uppdrucket och jag kan ägna några minuter till att hjälpa dig att lösa bildgåtan.🍷:)
Ni var där jag ville åka den här säsongen - i Livigno!

RWD

Aktiv medlem
Vinet är uppdrucket och jag kan ägna några minuter till att hjälpa dig att lösa bildgåtan.🍷:)
Ni var där jag ville åka den här säsongen - i Livigno!
Absolut var vi där och jag hade hellre varit där vintertid. Din tur @PisteCarver Vad tog du det på?
B36B2743-D174-45E6-9C4A-5DE832D1428E.jpeg
499E72A2-A888-477F-AF8A-438F9D272C62.jpeg
394A049C-E3D8-4161-8D7F-5B1BCAD96A95.jpeg

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Inte Lillfjället heller.
Alla vet ju att jag varit i ett begränsat område, så några fler ledtrådar blir det inte. ;)

PisteCarver

Aktiv medlem
Ösjökläppen, 1085 m?
Inte Ösjökläppen heller.
Vi får snart be Scandomaffian rycka in (känns nästan som om jag börjar tillhöra den själv, måste åka ner till Alperna igen så fort som möjligt 😄).

Ledtrådar?
Hmm... ja ni vet ju att jag inte åker offpist nuförtiden, så alla mina bilder är tagna från liftburna punkter. Det utesluter ju en hel del....;)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Inte Ösjökläppen heller.
Vi får snart be Scandomaffian rycka in (känns nästan som om jag börjar tillhöra den själv, måste åka ner till Alperna igen så fort som möjligt 😄).

Ledtrådar?
Hmm... ja ni vet ju att jag inte åker offpist nuförtiden, så alla mina bilder är tagna från liftburna punkter. Det utesluter ju en hel del....;)
Jo, så jag tänkte... Börjar också hoppas att någon local ska dyka upp. Alla fjäll ser ju ungefär likadana ut och försöker man hitta en bild på dem undrar Goolge om man menade något helt annat eller visar diskmaskiner. 🤬
Skarsfjället 1594 m?

PisteCarver

Aktiv medlem
Jo, så jag tänkte... Börjar också hoppas att någon local ska dyka upp. Alla fjäll ser ju ungefär likadana ut och försöker man hitta en bild på dem undrar Goolge om man menade något helt annat eller visar diskmaskiner. 🤬
Skarsfjället 1594 m?
Ja, fjällen har ju inte så olika och distinkta former som Alperna, och dessutom har jag också märkt att Google har betydligt sämre detaljupplösning där uppe.
Detta fjället ser dock lite annorlunda ut än de flesta (därför fotade jag det också), och det syns också ganska tydligt på Google.
Skarsfjället (Rusengälta 1594 m) hade jag som bildgåta nyligen, men detta fjället ligger faktiskt inte långt därifrån... :)

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Predikstolen, 1681m kan det nog vara ändå? Tittade för nära skidbergen.
Nej, så högt är det inte, och Predikstolen hade jag också med för några dagar sedan.

Kalle_Luzern sa:
... och försöker man hitta en bild på dem undrar Goolge om man menade något helt annat eller visar diskmaskiner. 🤬

Vad?!
Fuskar du med bildsökning!
Jag använder endast godkända och vedertagna spaningsmetoder....🛰️🗺️😬

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Nej, så högt är det inte, och Predikstolen hade jag också med för några dagar sedan.

Kalle_Luzern sa:
... och försöker man hitta en bild på dem undrar Goolge om man menade något helt annat eller visar diskmaskiner. 🤬

Vad?!
Fuskar du med bildsökning!
Jag använder endast godkända och vedertagna spaningsmetoder....🛰️🗺️😬
Tittar på kartan och försöker sen se hur berget ser ut på bild och om det kan tänkas passa. Men inte särskilt framgångsrikt som synes. :cry:
Stor-Axhögen, 1321 m?

PisteCarver

Aktiv medlem
Haftorsstöten, 1150m? Tyckte det såg för litet ut. Brant nog iaf... ;)
Haftorsstöten 1150 m som utgör landgräns mot Norge är rätt!
I högra kanten av min bild kan man se början på Skarsfjällsmassivet.
Din tur @Kalle_Luzern !

Det är svårt att hitta lagom svårighetsgrad, Skarvarna och Rusengälta har jag haft med och de bildgåtorna knäcktes direkt!
Tänkte att det här nog skulle vara lite mer utmaning (trots att det ligger alldeles intill).

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Haftorsstöten 1150 m som utgör landgräns mot Norge är rätt!
I högra kanten av min bild kan man se början på Skarsfjällsmassivet.
Din tur @Kalle_Luzern !

Det är svårt att hitta lagom svårighetsgrad, Skarvarna och Rusengälta har jag haft med och de bildgåtorna knäcktes direkt!
Tänkte att det här nog skulle vara lite mer utmaning (trots att det ligger alldeles intill).
Svårt när man inte kan få en känsla hur stort massiv det är. Stort som Skarvarna, Skarsfjället, eller bara som den där Stöten...
Var är den här bilden tagen?
1618151401433.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag tror att du är vid Ofenpass och till vänster berget Piz Daint och strax till höger om det (toppen i moln) Piz Murtaröl.

Om jag har rätt överlåter jag nästa bildgåta till @MrHotDog !

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp