Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

dr_cosmo

Aktiv medlem
9B7B4D84-DD5E-47BB-A25B-F0D6934A7A7A.jpeg
Vilken lift har jag åkt för att ta mig hit och vilket berg står jag på......i 80 cm nysnö? 😎
//R

Ledtråd: Om man följer pisten runt hörnet ligger det en liten damm (så grodmannen var inte helt fel) och om jag inte kommer ihåg fel även en lekplats på sommaren.

Ledtråd 2: Vi är väldigt nära gränsen till ett annat land.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Haha!
Jag gissar på 2. Manly, som i manly beach?
Korrekt. ;) Många svenskar i Sydney har slagit sig ner i det trevliga Manly, som ligger väldigt fint med stränder både utåt Stilla Havet och inåt den fantastiska enorma havsviken som kallas bl.a. Sydney Harbour.
Lilla Shelly Beach på bilden är extra trevlig att bada vid, om man inte ska surfa, eftersom den ligger skyddad från de större havsvågorna. Dessutom en fin promenad ut från Manly.
Om ni är på besök rekommenderas en tur med färjan från Circular Quay centralt i Sydney nära operahuset ut till Manly.

Dr Cosmo, take it away!

fredw

Aktiv medlem
Chaz Dura / Chaz Dura

Edit: Ser nu att det är två grodmän på bilden, den ene utan huvud och den andre utan hals. Får googla på det! :)

dr_cosmo

Aktiv medlem
Haha!
Svårt att lägga ledtrådarna rätt här.

Om man följer pisten runt hörnet ligger det en liten damm (så grodmannen var inte helt fel) och om jag inte kommer ihåg fel även en lekplats på sommaren.
//R

PerK

Aktiv medlem
Tackar Doktorn!
Nu lämnar vi liftarna bakom oss, även om de roterar. Tillbaka till tågstationerna! :ROFLMAO:
Var är vi nu?

Bilagor

• 20170319_140632_LI (2).jpg
    20170319_140632_LI (2).jpg
    997.5 KB · Besök: 21

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Klackarna i taket! Om inte Hårga o Bollnäs, så absolut Järvsö!
Din tur!
Hårgalåten - klassiker!

På tal om stationer kommer här en annan typ av station, en flygplats. Och för att besvara frågan - Ja, det är hela flygplatsen vi ser här.
1.Vad heter flygplatsen?
2. Var ligger flygplatsen (ort)?
3. Vilket land?

Obs, det är söder om Sveg.

1618325552777.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Hårgalåten - klassiker!

På tal om stationer kommer här en annan typ av station, en flygplats. Och för att besvara frågan - Ja, det är hela flygplatsen vi ser här.
1.Vad heter flygplatsen?
2. Var ligger flygplatsen (ort)?
3. Vilket land?

Obs, det är söder om Sveg.
Vad är detta?
Ve och fasa, du har väl inte slut på dina maffiga bergsbilder?😭

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp