Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Mafia Airport! Kilidoni verkar någon håla heta där...
Ya man! Och det är typ den enda hålan på hela ön. Sedan är mest husen utspridda lite här och där.
Mafia Island, som jag hade med i en tidigare gåta, handlar om Lazy days och vattenaktiviteter, och då är det världsklass. Vill man shoppa eller äta gott på restaurang åker man någon annanstans. Efter idogt letande hittade vi faktiskt en restaurang som verkade bra, och menyn såg sjyst ut.Bestämde mig för en pepparstek och efter 20 minuter kom kocken ut och sade att de kan ordna det, men då blir det på get. :rolleyes:

Bilden är din @Kalle_Luzern

1618328512246.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ya man! Och det är typ den enda hålan på hela ön. Sedan är mest husen utspridda lite här och där.
Mafia Island, som jag hade med i en tidigare gåta, handlar om Lazy days och vattenaktiviteter, och då är det världsklass. Vill man shoppa eller äta gott på restaurang åker man någon annanstans.

Bilden är din @Kalle_Luzern
Intressant namn på ön och därmed flygplatsen... ;)
Vi återvänder norrut och upp i bergen. Pisten där på slutningen är del av dalnedfarten i vilket skidområde?
003.JPG

fredw

Aktiv medlem
Ser ut som den trånga pisten från glaciären ner mot Zermatt?
(Och i så fall nära Matterhorn! 😄)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Uppdaterade där uppe. Les Diablerets i rätt region, men inte närmast fågelvägen. Villars och Les Marecottes ännu längre ifrån.
Kanske dags för ledtrådar: skidområdet har varit med i tråden tidigare. Förutom sittliftar och släpliftar finns 5 kabiner, en bergbana och ett tåg att åka med.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Där satt den. Det är nedfarten från Schilthorn-delen ner till Mürren och liftarna där nere. Lite slamkrypare kanske, för ingen dalnedfart i vanlig bemärkelse. ;) Men om man parkerat i Stechelberg måste man åka ner med gondolen från Mürren och oftast åkte jag bara på övre delen tills det var dags att dra hem. Och åka skidor till Lauterbrunnen kan man väl typ aldrig nuförtiden tyvärr... Pist 16 i röda cirkeln, bilden tagen i korsningen nere till vänster i cirkeln.
Screenshot 2021-04-13 201137.png

Regionen jag refererade till är så klart Berner Alpen där Les Diablerets också ligger.
@Snowgod igen då!

Snowgod

Aktiv medlem
IMG_20200617_213315870_HDR.jpg

Här har vi ett vatten och berg i fjärran. Vad heter vattnet och vad är det för berg vi ser? Man får pluspoäng för korrekt avstånd till Sveg..!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Bara för att jag tycker den borde varit med redan gissar jag:
Torneträsk med Nissuntjårro och Tjuonatjåkka (bl.a).
110 mil eller så till Sveg?

Snowgod

Aktiv medlem
Är det kanske Lunndörren vid Storsjö? ( den "lilla" Storsjön då förstås).
Lunndörrsfjällen och Storsjön, den utan odjur, är rätt. Dåligt fiske tyvärr, jag var där för tidigt på säsongen och fick bara gädda. Utsikten var skaplig tycker jag. Här ser man solen försvinna ner i Storådörren.
IMG_20200617_224503583_HDR.jpg

PisteCarver

Aktiv medlem
Lunndörrsfjällen och Storsjön, den utan odjur, är rätt. Dåligt fiske tyvärr, jag var där för tidigt på säsongen och fick bara gädda. Utsikten var skaplig tycker jag. Här ser man solen försvinna ner i Storådörren.
Visa bilaga 9417
Det var som tusan, jag klippte en fjällgåta igen!:)

Mycket vackra bilder för övrigt!(y)

Nästa bildgåta kommer om en dryg timme - har svamptoast i ugnen!

dr_cosmo

Aktiv medlem
Om du öppnar dörren till fiskebilder har jag tusentals i bakfickan.....bara så du vet ;-)

//R

PisteCarver

Aktiv medlem
Fjäll verkar ha blivit min nya "grej", så vi kör vidare på det.
Det här fjället tyckte jag att det såg så pass imponerande ut att jag var tvungen att fota det.
1. Vad heter det?
2. Vad heter platsen varifrån bilden är tagen? (det är som synes ingen större "tätort", men den har ändå ett namn som antyder någon form av "bosättning")
IMG_3284.JPG

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp