Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu finns det nästan bara en lite större bre kvar. @Bgn det stämmer att det är Høgruta. Vi gick från öst till väst, vilket är vanligaste (?) riktningen.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Den var svår! 😅 Otroligt många liknande glaciärer där... Verkar onekligen vara fina turer!
Varit mycket vinterbilder från Skanderna, så jag bryter av med en sommarbild längre söder ifrån. Vad heter berget? Var kommer jag ifrån?
1619024262553.png

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Slocknar snart så ger @Johan Brandt segern så det inte blir hängande över natten. Vill på intet sätt uppröra riktiga klättrare, skulle aldrig klara att klättra Fürenwand med rep osv.
Kom upp via ferratan på Fürenwand så "klättrade" i väldigt bred bemärkelse. Här bild på broschyren de har med blick ner nära toppen. Plus samma ställe med "repstegen" som hänger lodrätt och svajjar när man går upp för den nerifrån. Ingen tekniskt svår via ferrata, men rätt lång (700 fhm) så kräver lite uthållighet, och just repstegen testar ens huvud/svindel. 😅
IMG_2638.jpg

1619034791615.png

JoarP

Ny medlem
Bilden är tagen från toppen av ... ?

Ledtråd: Vi befinner oss precis vid norska gränsen på ett i området ganska känt topptursfjäll.
bild.png

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Det finns lite för många fjäll runt omkring där, men det är väl Kvigtinden i bakgrunden och bara för att säga något så säger jag att du är på Rainesklumpen.

JoarP

Ny medlem
Det finns lite för många fjäll runt omkring där, men det är väl Kvigtinden i bakgrunden och bara för att säga något så säger jag att du är på Rainesklumpen.
Kvigtinden syns absolut i bakgrunden men det är inte Rainesklumpen.

För att inte göra det alltför svårt befinner vi oss precis vid norska gränsen på ett i området ganska känt topptursfjäll.

KaitsuH

Aktiv medlem
Så enkelt som Kuklumpen? (Jag har varit på Börgefjell området bara på sommartiden, så bara gissningar.)

Bgn

Aktiv medlem
Rekordet att bestiga alla toppar i naturreservatet ær 23 h och 16 min. Området ær ett populært toppturområde.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp