Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Också väldigt likt, men nej.
Ni är inne på väldigt höga toppar, och jag håller med om att den ser väldigt hög ut....men i själva verket är den ca 1000 meter lägre än Dent d'Herens......
Vilket kanske inte gör det lättare då det kan vara vart som helst i alperna... :ROFLMAO:

Edit: Det är april och i dalarna luktar det härligt av kobajs och gräs. Det är varmt som tusan, över 20 grader, och slaskåkningen har nått nya nivåer.
I full mundering satt vi tidigare under dagen fast i en trång stå-ägglift i grannorten. En tämligen svettig upplevelse.
Här är vi på väg hem efter en full dag i nämnda grannort.
Skruttiga ägg-ståliftar finns väl bara på mindre lite "omoderna" orter i Frankrike (eller kanske Italien)?
Jag har tyvärr lite dåligt med tid att ge mig på den här idag....behöver se mer av bergen runtomkring... ;)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Skruttiga ägg-ståliftar finns väl bara på mindre lite "omoderna" orter i Frankrike (eller kanske Italien)?
Jag har tyvärr lite dåligt med tid att ge mig på den här idag....behöver se mer av bergen runtomkring... ;)
Jag tolkar det som att det är för klurigt... :) Således bjuckar jag på...

*** Latest Update ***
Fotot är taget från kabinen mellan de två skidorterna.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ovanligt mycket på jobbet... Aliet?
Och då gick det snabbt.. Aliet på 3100 ståtliga meter är den spetsiga skönheten. Till höger breder det massiva Bellecote Face Nord ut sig med sina fantastiska sluttningar.
Kabinen mellan Les Arcs och La Plagne spänner över dalen och bjuder på riktigt trevliga vyer.

Kalles tur!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Kände igen den där spetsen, kom förbi den när du hade med Grand och Petit någonting nyligen. Kom bara inte ihåg var jag hade sett den då, eller vad den hette. :LOL:
På tal om skruttiga liftar... Var kan man åka med den här? Räcker med namnet på orten där dalstationen ligger.
IMG_0760.JPG

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
Den privata ski liften i Brunni, eller närmare Bord-Klostermatte? Man använder med sämre snö, när man åker Brunni backside?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Här en bild där jag var tvungen att kolla två gånger för att komma ihåg var jag tagit den när jag snubblade på den i arkivet. Var är den tagen? Jag söker namnet på stationen jag stod vid.
014.JPG

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Dags att komma vidare... ;)
Du står vid Fallbodensee och tittar på stationen Kleine Scheidegg.
Eller står du lite högre upp vid station Eigergletscher? Kan inte bedöma om du har zoomat.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
La precis till en ändring.
Eigergletscher stämmer ja. (y) Tittar man noga ser man Fallbodensee (som är del av snökanonsinfrastrukturen och ingen naturlig sjö) bakom nätet/stängslet.
Blick ner mot Kleine Scheidegg med tåglinjerna till Jungfraujoch, Grindelwald och Wengen/Lauterbrunnen. Mitt emot Lauberhorn med starten för störtloppet.

Kör på @PisteCarver

PisteCarver

Aktiv medlem
Terrängen var väldigt lik Parsenn området, men den stora tågstationen på Kleine Scheidegg uteslöt ju det mesta.:)

Nu ser ju nästa bild väldigt enkel ut, men det hänger ju på hur man ställer frågan.;)
Den här vyn kan man nämligen få från ganska många ställen, och jag har varit på flera av dem.
Från vilken liftstation är bilden tagen?
1620320636951.png

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp