Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Ähmen snyggt - Val Venosta var jag ute efter! Jag sitter uppe på Karlesjoch (Dreiländerblick) som du säger också. Full pott.
På andra sidan sjön ligger Reschenpass skidområde och sjön har ju sitt karakteristiska klocktorn mitt i.

Visa bilaga 10020

kör på @Kalle_Luzern
Tack för det, hade missat allt det trots att jag varit i närheten en massa gånger. Kört över Jaufenpass i närheten en sen sommarkväll men missat att Sydtyrolen hade en intressant utlöpare ännu längre västerut. Alperna är fullt av små och stora pärlor.

PisteCarver

Aktiv medlem
Tack för det, hade missat allt det trots att jag varit i närheten en massa gånger. Kört över Jaufenpass i närheten en sen sommarkväll men missat att Sydtyrolen hade en intressant utlöpare ännu längre västerut. Alperna är fullt av små och stora pärlor.
En intressant sak med den här platsen är att den ligger alldeles intill Nauders, som har en hel del skidåkning att erbjuda.
Småområdena Watles, Heideralm och Schöneben i Vinschgau är mer dagsutflyktområden.
Det finns även ett litet skidområde i Langtauferer Tal.

En annan trevlig sak från huvuddalen Vinschgau, är den magnifika utsikten mot Ortler 3900m (Sydtirolens högsta berg). Där finns även skidorten Sulden som kan vara intressant (den har jag dock inte provat).
Ortler kan man f ö se ända från Serfaus!

För dem som minns Gustav Thöni som tävlade mot Ingemar Stenmark, så kan man besöka skidorten Trafoi vid Sulden, där han och hans familj driver ett hotell.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
En intressant sak med den här platsen är att den ligger alldeles intill Nauders, som har en hel del skidåkning att erbjuda.
Småområdena Watles, Heideralm och Schöneben i Vinschgau är mer dagsutflyktområden.
Det finns även ett litet skidområde i Langtauferer Tal.

En annan trevlig sak från huvuddalen Vinschgau, är den magnifika utsikten mot Ortler 3900m (Sydtirolens högsta berg). Där finns även skidorten Sulden som kan vara intressant (den har jag dock inte provat).
Ortler kan man f ö se ända från Serfaus!

För dem som minns Gustav Thöni som tävlade mot Ingemar Stenmark, så kan man besöka skidorten Trafoi vid Sulden, där han och hans familj driver ett hotell.
Låter definitivt som att jag får åka dit. Insåg att det inte alls är så långt att köra dit, ner till Engadin via Flüela, över gränsen till Nauders och sen över passet och gränsen söderut! Det flesta orter jag kollt på i Südtirol är ju annars via Milano eller Innsbruck och minst 4-5h körning.

PisteCarver

Aktiv medlem
Låter definitivt som att jag får åka dit. Insåg att det inte alls är så långt att köra dit, ner till Engadin via Flüela, över gränsen till Nauders och sen över passet och gränsen söderut! Det flesta orter jag kollt på i Südtirol är ju annars via Milano eller Innsbruck och minst 4-5h körning.
Precis.
Ligger alldeles intill Engadin/Inntal, också mycket nära till Samnaun därifrån.
Nauders är fint och panoramutsikten söderut mot Ortler och Königsspitze likaså.

FilipNorin

Aktiv medlem
Tackar! Då vill jag veta vad denna pist heter
IMG_20190119_104825.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då är det Breuil-Cervinia då.
Det är väl Furggen till höger?
Ja, klart det är. Lite petigt där mot @MrHotDog kanske, men rätt ska vara rätt. ;) Bara Cervinia för byn hade jag gett rätt för så klart.

Angående bilden, enda gången jag åkt skidor i Italien, vi åkte från Testa Grigia hela vägen ner till byn, sen hela vägen upp igen.
Nog näst bästa bilden jag lyckats ta på Matterhorn fast jag varit där 4-5 gånger... Inte haft tur med vädret så ofta. :rolleyes:

PisteCarver

Aktiv medlem
Ja, klart det är. Lite petigt där mot @MrHotDog kanske, men rätt ska vara rätt. ;) Bara Cervinia för byn hade jag gett rätt för så klart.

Angående bilden, enda gången jag åkt skidor i Italien, vi åkte från Testa Grigia hela vägen ner till byn, sen hela vägen upp igen.
Nog näst bästa bilden jag lyckats ta på Matterhorn fast jag varit där 4-5 gånger... Inte haft tur med vädret så ofta. :rolleyes:
Så är det med "moln-vulkanen" Matterhorn, även när det i övrigt är fint väder är det ofta moln runt Matterhorn.:(
Jag har fått ihop ganska många molnfria fina Matterhornbilder, men jag passade på de dagar det var molnfritt under mina resor dit.

PisteCarver

Aktiv medlem
Nästa bildgåta.
Brant var det här!
Är det 90 grader?
Frågor att besvara:
1. Vad heter den branta klippväggen?
2. Var finns den?
1620574389548.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Ledtrådar:
- Landet är nu bekant genom @Kalle_Luzern 's gissning.
- Om ni tittar noga på bilden så kan man se att den är tagen från Autobahn, vilket också begränsar sökandet en hel del.
- Stupet är nog brantare än Eiger Nordwand, men bara ca 1/3 så högt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp