Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Och jag som var på väg att svara Krazy Kanguruh i St Anton, den mest legendariska afterski pub jag känner till...🥳

Hawk100

Aktiv medlem
Och jag som var på väg att svara Krazy Kanguruh i St Anton, den mest legendariska afterski pub jag känner till...🥳
Ja, den är helt klart legendarisk, men i fel land. Den är tyvärr inte heller inspelningsplats för Sveriges mest legendariska skidfilm till skillnad från puben jag söker....

Hawk100

Aktiv medlem
Jag tror jag sade MoFo redan tidigare.
Jag anande att du avsåg rätt svar, men jag har aldrig hört den förkortningen, trots att jag hängde och åkte med en del finnar i Verbier då och då.....
Le Pub, Puben och Pub Mont Fort hade nog kunnat godkänna eftersom det var vanliga benämningar "på min tid, men MoFo har jag tyvärr inte hört tidigare.....

KaitsuH

Aktiv medlem
Bra så
Jag anande att du avsåg rätt svar, men jag har aldrig hört den förkortningen, trots att jag hängde och åkte med en del finnar i Verbier då och då.....
Le Pub, Puben och Pub Mont Fort hade nog kunnat godkänna eftersom det var vanliga benämningar "på min tid, men MoFo har jag tyvärr inte hört tidigare.....
Bra så! Då sällskapade ni inte med Finn gänget där! Skipe osv.

PisteCarver

Aktiv medlem
En dag med snöfall och dålig sikt i Stubaital.
En PC-junior framför lunchstället för dagen.
Vad heter restaurangen?
1620680733673.png

PisteCarver

Aktiv medlem
😂 Får fundera på hur jag känner efter den gissningen…
Jag bara drog iväg ett antal svar på skämt, t ex Kitzloch i Ischgl som väl blev "legendarisk" först förra året 😷, sen visade det sig att jag hade flera rätt, och ja sen kom det en ledtråd från hawken, och ja så tog jag hem den.:oops:

Du har ju sagt att du ska satsa "seriöst" nu, så jag har en Dolomit-fjärrspaning redo för dig!;)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Är du uppe på Rigi nu igen? Och kollar ut över Lauerzersee?
Korrekt! Vandring från Goldau via den branta östsluttningen till Kulm. De karaktäristiska Klein och Gross Mythen syns till vänster ovanför en av granarna. Chaiserstock syns också.
Bilden tagen sista söndagen i oktober för någar år sen. Traditionellt går marathon här av stapeln då, med massa stängda vägar som följd. Jag måste ut före 7.30 och kan komma hem först efter lunch någon gång, så gäller att hitta en aktivitet som tar lagom lång tid...

Tillbaka till @STORPOTATEN :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp