Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Jag tyckte det såg lite o-amerikanskt ut, men jag vågade inte kliva utanför klungan ifall jag skulle se dum ut!

Gissar på Serre Che.

fredw

Aktiv medlem
Ser inte ut som gum trees så jag vägrar gissa på Australien. Och backarna i NZ brukar ligga ovan träden

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Ok, här kommer en lätt:

1. vad heter berget där jag laddar bilen?

ps. Id3:an får inte ha takräcke så mina gamla magnethållare som jag köpte i Pyrenéerna på 90-talet kom till användning igen 🥳

Bilagor

• 44D21DEA-ECD7-44F4-8611-76B5B0B2A313.png
    44D21DEA-ECD7-44F4-8611-76B5B0B2A313.png
    221.2 KB · Besök: 54

Dubbis

Medlem
Ok, här kommer en lätt:

1. vad heter berget där jag laddar bilen?

ps. Id3:an får inte ha takräcke så mina gamla magnethållare som jag köpte i Pyrenéerna på 90-talet kom till användning igen 🥳
Gissar på Getryggen vid Storulvån men jag är inte först på den ser jag ;)

Christiam

Aktiv medlem
Ser ut som Getryggen men är det parkeringsplatser på den sidan? Trodde det bara var platser så bergen bakom en bil åt det hållet skulle vara Miektjieburrientjahke ( känn på den stavningen då). Har dom ens laddstationer där?
Vill gissa på mer norrut, är det tågledningar ( malmbanan) , finns det laddstationer annat än i Abisko?
Någonstans längst rälsen mot Åre från kusten?

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Visst är det Geten! Sveriges mesta topptursfjäll. (få har väl missat att jag var i Sylarna för några dar sen så det var ju lätt).

BEE har satt upp laddstation närmast fjället (alltså inte på vanliga parkeringen), så det går fint att topptura fossilfritt från Östersund.

Christiam

Aktiv medlem
Visst är det Geten! Sveriges mesta topptursfjäll. (få har väl missat att jag var i Sylarna för några dar sen så det var ju lätt).

BEE har satt upp laddstation närmast fjället (alltså inte på vanliga parkeringen), så det går fint att topptura fossilfritt från Östersund.
Härligt med laddstationer där. Bravo bravo.

erik_lagg

Aktiv medlem

Jag hade missat att du var i Sylarna men kände igen Geten ändå. Nu kommer snart en bild. Förra gången delade jag en bild på tre träd och då såg någon direkt att det var Klövsjö. Nu jäklar ska det bli svårare. Kanske en bild med ett träd?

erik_lagg

Aktiv medlem
1. vid någon skidanläggning i Funäsfjällen, kanske Ramis?
2. ni ser Helags?
Nej. Får förtydliga att det är fjället mitt emot i högerkant som gäller på fråga 2.
Kanske var svårt detta eller så är alla ute och njuter av det fina vädret istället? Vilket iofs framstår som helt rimligt. :) Kommer med en ledtråd ikväll om det behövs.

PisteCarver

Aktiv medlem
Känns lite meningslöst att gissa på en bild med "platt" högfjällsmark som nästan helt saknar konturer att gå på.
Kanske har ni klättrat upp på Skurudalshöjden vid Storlien och fjället (höjden) i högerkant kanske är Lillkluken och Storkluken som är lite högre syns strax bakom till vänster om den?

erik_lagg

Aktiv medlem
Känns lite meningslöst att gissa på en bild med "platt" högfjällsmark som nästan helt saknar konturer att gå på.
Kanske har ni klättrat upp på Skurudalshöjden vid Storlien och fjället (höjden) i högerkant kanske är Lillkluken och Storkluken som är lite högre syns strax bakom till vänster om den?
Kanske inte helt meningslöst eftersom det i stort sett är helt rätt. 😁 Fjället åt höger ligger i Norge, men nära Klukarna. Rakt ner i fallinjen har vi Stora Helvetet. Fjället i Norge heter nästan Rocky Mountain, nämligen ...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp