Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Visst är det Barcelona.
Tillbaka till @Kalle_Luzern igen
Då kör jag på en sjö till. ;) Vad heter den här?
055.JPG

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag har faktiskt hittat takterrassen, men det svaret offentliggör jag inte.;)
Sjön är såklart Vierwaldstädter See.

Edit: Skojade bara.... Zuger See...

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jag har faktiskt hittat takterrassen, men det svaret offentliggör jag inte.;)
Sjön är såklart Vierwaldstädter See.

Edit: Skojade bara.... Zuger See...
Zugersee är naturligtvis korrekt. Första bilden tagen i Zug längs strandpromenaden. Andra bilden från mitt gamla kontor som sagt, också i nordändan av sjön. Klara ledtrådar i båda bilderna: Rigi på andra sidan sjön, Pilatus borta till höger. Stanserhorn syns också. I andra bilden syns de vita topparna i Berner Alpen, inklusive Eiger.

Kanton Zug väldigt populärt bland utländska firmor tack vare sin låga skattenivå. Även privatpersoner kan ha fördel av att bo där. 🤑

Din tur igen då @PisteCarver

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Då kör vi en på nåder från @PisteCarver :)

Lite nytänkande format med videogåta den här gången! Svårighetsgraden borde vara lätt :)

Var uppe på två toppar den här turen, man behöver bara gissa rätt på en av dem!

Lite hjälp i form av foto som visar utsikten från första delen av filmen:
6D08DE33-132C-4529-BECA-967733E94D1A.jpeg

Sollidalsaksla och sen Bønntuva är det som är målet för den här turen - trevligt fjäll för en liten träningstur efter jobbet när snön är läskig och man inte vill gå på precis samma ställe som alla andra i Tromsø.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Räcker ju med den halvan på rätt sida om Sveg... ;) Jag är tydligen lite för gammal för IT, blir bara som ett frimärke här så inte ens säker på att jag sett någon stad. :oops:
Ja jag hoppas han med "rätt" sida om Sveg menade "norr om".. :) Är inte heller säker på att jag ser en stad. Det påminner om Narviks lilla halvö till höger men stämmer dåligt med geografin i övrigt. Och visst har han solen i nacken på slutet? Så "fjorden" på slutet, med en sorts ö i mitten, borde mynna söderut eller västerut typ... Får inte rätt på det. Har iofs aldrig varit norr om Geilo så jag får skylla på det! :)

KaitsuH

Aktiv medlem
Tackar! Smörbotntind och Skarven är våra toppturfavoriter. Bra snö, och tillräckligt med lätta för gamla människor.

En gammal bild. 1. Var är vi? 2. Varför känner (kanske) nuförtidens nya skidåkare bilden inte så lätt som vi litet äldre skidåkare?
P1010166-2.jpg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp