Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Likt Rossbodenstock tycker jag. Är det Nätschen?
ja, visst är det Nätshen! (så @MrHotDog hade nästan rätt men det var ju namnet på stationen jag frågade efter). tågen har just slingrat sig upp från Andermatt - samma sträcka som gondolliften. Mycket fint område..

över till den nye kungen @Kalle_Luzern (passa på nu när @STORPOTATEN är på sin årliga fiskeresa. Snart är han tillbaka och kommer då spamma oss med bilder från åar och vattendrag i Härjedalen)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
ja, visst är det Nätshen! (så @MrHotDog hade nästan rätt men det var ju namnet på stationen jag frågade efter). tågen har just slingrat sig upp från Andermatt - samma sträcka som gondolliften. Mycket fint område..

över till den nye kungen @Kalle_Luzern (passa på nu när @STORPOTATEN är på sin årliga fiskeresa. Snart är han tillbaka och kommer då spamma oss med bilder från åar och vattendrag i Härjedalen)
Blev lite missledd av att det var så mycket folk utan skidutrustning... Superfint där på Oberalppass, men aldrig varit uppe på vintern!

Här en vy över en by, vad heter den?
022.JPG

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
ser ut som Ilanz men stämmer inte med jvg...
Jodå, det är Ilanz! Svårt att se i bilden, men järnvägen går där bredvid Rhen. Tåg från Andermatt kommer förbi här när de åkt över Oberalp.
Borde ju tänkt på att du varit där och valt en annan bild... ;) Måste säga att jag trodde den skulle ta en stund och kanske en eller annan ledtråd.
Din tur igen @Ivo !

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
det var som katten. Jag var där över nyår 19/20. bra utgångspunkt för flera skidorter: Laax, Brigels, Obersxen ligger precis brevid sen når man Vals, Disentis mfl med postbuss/tåg. (även härliga minnen med min airbnb-värdinna men det passar sig inte i den här tråden...)

nu har jag tagit så många bilder så jag kan kosta på mig att ge bort en till @FilipNorin

PisteCarver

Aktiv medlem
Ja visst är det grandes jorasses. Över till dig @PisteCarver :)
Tack!
Har haft ett kort men välbehövligt uppehåll från tråden, och hade tänkt fortsätta med det. Men så såg jag när jag tittade till er idag att @Ivo har börjat bli lite för kaxig, och börjat och "tuppa sig".
Så kan vi ju inte ha det. :ROFLMAO: ;)

Ny bildgåta kommer strax!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Korrekt!
@Kalle_Luzern 's färdigheter som bergsspanare har ökat exponentiellt de senaste veckorna, och det krävs nog att man reser till Kaukasus och tar lite bilder för att det ska bli en utmaning igen. ;)

Din tur igen!
Tur att lavinstaket syns från rymden, och på kartorna. :ROFLMAO:

Fint vårväder igår, för en gångs skull stod jag över skidåkningen och höll mig på låg höjd. Var grymt imorse och snöar igen nu... ⛷️
Var tog jag den här bilden? Söker namnet på en halvö/udde, eller orten/kommunen som den är namngiven efter.
IMG_2692.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ser en hel del av Nidwalden på andra sidan, men det är inte rätt svar. Har rotat fram bild med Lac de Neuchâtel men håller på den lite. ;)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Äntligen, Meggenhorn kallas udden. Bilden tagen här för att vara exakt: Länk
Stanserhorn igen till vänster, Pilatus är utanför bild till höger. Den högraste vita spetsiga toppen i bakgrunden är för övrigt ett av @PisteCarver 's favoritberg, Wetterhorn!
Var alltså inte så långt hemifrån, ändå ganska trevlig promenad från Meggen till Luzern längs med sjön.

Tillbaka till dig @Ivo :)

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
den där krävde ju en del jobb.. (tur att det är dåligt väder här hemma).
Nu när @Kalle_Luzern intagit kejsarplatsen här i tråden så får man jobba på för att hålla en pallplats ;))

bild kommer om en stund

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Nu är det väl dax att dra norrut igen...
Vad heter berget?
Extrapoäng om man kan länka in Freeride profilerna i bild (men de ska naturligtvis inte besvara frågan)

Bilagor

• 7E556D7F-33F7-4A90-B8FF-59AE871A0EED.png
    7E556D7F-33F7-4A90-B8FF-59AE871A0EED.png
    320.4 KB · Besök: 46

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp