Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Pillard

Aktiv medlem

Pillard

Aktiv medlem
La till en bild till i ursprungsinlägget. Samma lift men sett nerifrån istället

wertigo

Aktiv medlem
Tycker miljön ser ut lite som San Sicario, förutom att det är björkar istället för lärkträd i bilden, då..

Bgn

Aktiv medlem
När man såg björkarna på toppen var jag säker på Japan. Sen såg man att skidorten började på m så gick det att pussla ihop.

Pillard

Aktiv medlem
"Satellite surveillance tracking" fungerade inte alls här....:(
Det verkar som att det finns ännu en blind fläck på @PisteCarver s skidreseatlas. Japan kan varmt rekommenderas, både för skidåkningen (men då får man nog allt lämna pisten en del, även om Hakuba många ggr erbjuder helt ok piståkning) och hela landet :)

Bgn

Aktiv medlem
Populär topptur med förbjuden topp, ny bild kommer om 30 min om ingen gissat rätt

IMG_3043.jpeg

Svårslagen utsikt avslöjar var vi är. Det förbjudna är en militär radarstation. Om det behövs kommer en sista ledtråd på toppens namn om 30 min.

IMG_3047.jpeg

Senast ändrad:

skalt

Medlem
Om toppen är förbjuden tänker jag Storsylen, då den är i norge.

Bgn

Aktiv medlem
Bra tänkt men det är Inte Storsylen, Toppen är alltid förbjuden inte bara i corona tider.

dannedieharder

Aktiv medlem
Den där lilla stugan måste ju vara någon form av skyddsobjekt som gör att toppen inte får beträdas och jag får känslan att det är i Norge. Men har ingen aning om vad det rör sig om för topp.

Bgn

Aktiv medlem
Det är inte Storkjölen, vi är ganska mycke längre västerut än storkjölen

fredw

Aktiv medlem
Svårslagen utsikt onekligen. :oops::) Tror jag får börja bege mig utanför liftsystemen ibland.

• Gilla
Reactions: Bgn

dannedieharder

Aktiv medlem
Tycker mig känna igen stranden därnere. Aldrig varit upp i bergen just där men, Himmeltindan?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp