Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Här poserar vi framför ett hotell som vi tyvärr inte kunde kosta på oss att bo på.
Vad heter det och hur många ⭐ har det?
1623325537701.png

fredw

Aktiv medlem
Femstjärniga Grand Hotel Zermatterhof?
Edit: Om det är rätt så går turen till Topp-Ture!
Edit2: Min kompis Wallander hävdar att ni poserar bakom hotellet... :giggle: Huvudentrén verkar vara på andra sidan.

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Femstjärniga Grand Hotel Zermatterhof?
Edit: Om det är rätt så går turen till Topp-Ture!
Edit2: Min kompis Wallander hävdar att ni poserar bakom hotellet... :giggle: Huvudentrén verkar vara på andra sidan.
Alldeles riktigt!
Det är femstjärniga Grand Hotel Zermatterhof - du kanske har bott i någon svit där?
Vi poserar "framför" baksidan....:LOL:
Man såg när det var nya gäster på intåg, de hämtades vid Zermatt tågstation med hotellets exklusiva hästdiligens med sammetssoffor.🐴

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Alldeles riktigt!
Det är femstjärniga Grand Hotel Zermatterhof - du kanske har bott i någon svit där?
Man såg när det var nya gäster på intåg, de hämtades vid Zermatt tågstation med hotellets exklusiva hästdiligens med sammetssoffor.🐴
Undrar hur bra deras WLAN är, kanske skulle "jobba" därifrån några dagar om det blir värmebölja. :cool:

fredw

Aktiv medlem
Alldeles riktigt!
Nej, vi har inte bott där. Har faktiskt bara varit i Zermatts liftsystem från Cervinia, inte i själva byn.
Man kanske kan tälta på gräsmattan framför och springa in och låna duscharna? :) Vi kunde ju slå oss ner där alla vi från den här tråden! Du kan ta med din Boombox med italiensk pop! :)

PisteCarver

Aktiv medlem
Nej, vi har inte bott där. Har faktiskt bara varit i Zermatts liftsystem från Cervinia, inte i själva byn.
Man kanske kan tälta på gräsmattan framför och springa in och låna duscharna? :) Vi kunde ju slå oss ner där alla vi från den här tråden! Du kan ta med din Boombox med italiensk pop! :)
YAY!
Visst gäller Allemansrätten i Schweiz @Kalle_Luzern ?
Och så promenerar vi till liften varje morgon (och tar afterski på något mindre dyrt ställe! :LOL: )

PerK

Aktiv medlem
Visst är vi i Sarek? Med helt tält denna gång?
Vardasjiegna/Vardasjekna??
Edit: Norr om Sveg...

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jag som hade en lite förhoppning om att någon annan än trådens regulars skulle kunna knipa den - men det är helt rätt och din tur ;)
Utan rännan hade jag nog suttit till dödagar. Blandar för övrigt alltid ihop Gagnesaksla med rännan vid Rombakstötta. Inser dock nu att de ju ligger nära varandra, så man kanske får ta och stöka av de där samtidigt någon gång. Innan skägget blir grått och benen fortfarande bär.
Ofan, det var för sent för det ja...

Bild strax.

Topp_Ture

Medlem
grossvenediger och kleinvenediger sett från söder?

den till höger är nog lite högre, så jag säger grossvenediger på den.

PisteCarver

Aktiv medlem
Zillertal efterfrågades och jag har ju en del bilder därifrån, det ska medges.
Liknar ju också ett högt välkänt berg i Zillertal/Tuxertal det här (precis som det ser ut nerifrån dalen).
Är det det, eller....?
1623341790121.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Intressant det här...:)
Var är Potätan?
Proffsspanaren Kalle har gått helt vilse....;)

För övrigt så tycker jag att det är en snygg bild! 😀

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Intressant det här...:)
Var är Potätan?
Proffsspanaren Kalle har gått helt vilse....;)

För övrigt så tycker jag att det är en snygg bild! 😀
Jag står och kollar fotboll på Tippen! 😁
Men om jag spånar lite... PC's historik, växtligheten samt bergens utseende - gör att jag nog skulle leta runt Zermatt-hållet. Bilden är nog tagen mot norr, så kanske frånTäsch/Randa norrut.
Kan vara heltokigt, men jag skulle nog börja där i alla fall. 🤔

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp